Klacht: Komen afspraken niet na, na maand nog geen internet

thomasvk op 15 november 2022 over KPN NetwerkNL in de categorie Internetbedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik probeer nu al een maand lang er voor te zorgen dat KPN NetwerkNL mijn glasvezelaansluiting regelt. Er is 1 monteur van T-mobile (mijn provider), en daarna 3 monteurs van KPN tevergeefs langsgeweest om ervoor te zorgen dat mijn glasvezel wordt aangesloten.

Het ging als volgt:

monteur 1) T-Mobile/Guidion: Conclusie: breuk in de kabel, er moet door KPN naar gekeken worden

monteur 2) KPN: Er zit een breuk in de kabel. Deze monteur heeft niet goed gekeken hoe mijn kabel liep (blijkbaar niet direct de grond in, maar eerst via de gevel op 5m hoogte via mijn buren). Hij geeft dus foutief door dat er een graafvergunning aangevraagd moet worden.

monteur 3) KPN: Deze monteur komt er achter waar de breuk precies zit (een aantal jaar geleden is de glasvezelkabel boven het huis van de buren door brand kapot gegaan), maar hij heeft geen trap bij zich en er wordt een nieuwe afspraak gemaakt.

monteur 4) KPN: Deze monteur vond de trap die hij had blijkbaar niet goed genoeg en zei dat ie een hoogwerker nodig had (geen idee waarom, het is op 5m hoogte) om een kabeltje te trekken en een kabelgoot aan te leggen. Hij belde met zijn kantoor om er voor te zorgen dat ik die dag nog terug gebeld zou worden voor een nieuwe afspraak en dat het snel (die week beloofde hij) nog geregeld zou worden. Uiteraard is dit weer niet het geval.

Ik ben nog niet gebeld voor een nieuwe afspraak. Ik heb elke dag gebeld met het afsprakennummer en hang 30-60min aan de lijn maar er wordt of niet opgenomen, of er wordt opgehangen als ik mijn verhaal doe, of ik krijg te horen dat een collega mij terug zal bellen. Ondertussen werk ik thuis en ben ik zeer afhankelijk van mijn internetverbinding. Ik probeer redelijk te blijven en hoop dat ze het snel komen oplossen maar het is erg frustrerend om zo behandeld te worden.

Gewenste Oplossing:

Mijn glasvezelaansluiting wordt eindelijk geregeld. Het oplossing is duidelijk: nieuwe kabel en kabelgoot langs de gevel van mijn buren op ongeveer 5m hoogte.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar KPN NetwerkNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door KPN NetwerkNL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht thomasvk

1 jaar geleden - Even een update: er is contact opgenomen met mij vanuit KPN NetwerkNL dat ze er naar gaan kijken maar er is nog niks gebeurd. Ik heb elke dag gebeld met het afsprakennummer maar die ene keer dat ik iemand aan de lijn kreeg kreeg ik weer te horen dat ze me niet konden helpen en dat een collega mij die dag nog terug zal bellen, wat uiteraard weer niet gebeurd is.

Reactie van de melder van de klacht thomasvk

1 jaar geleden - Inmiddels nog steeds niks vernomen, kom niet door de wachtrij van het afsprakennummer en KPN NetwerkNL klachtenservice heeft nog geen contact met me opgenomen

Bericht van KPN NetwerkNL

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw, Uw klacht is nog bij ons in behandeling en wij zijn het aan het monitoren. U wordt in ieder geval over 5 werkdagen door ons gebeld. Met vriendelijke groet, Klachtenteam KPN-netwerk

Reactie van de melder van de klacht thomasvk

1 jaar geleden - Zojuist weer even gebeld naar het afsprakennummer waar ik na 10min door de wachtrij was. Daar kreeg ik Robert aan de lijn die me goed heeft geholpen en er staat nu een afspraak geplanned voor dinsdag 29/11. Dank aan Robert dus. Ik hoop dat het dan dinsdag opgelost is, als het zo is dan zal ik even updaten en daarna de klacht sluiten.

Reactie van de melder van de klacht thomasvk

1 jaar geleden - Helaas is er gisteren niemand langs gekomen en ik heb niks gehoord. Ik bel zojuist met het afsprakennummer waar Renee mij verteld dat de melding nog niet afgemeld is door de monteurs en hij kan pas een nieuwe afspraak voor mij inplannen zodra deze afgemeld is. Ik ben inmiddels zo moe van dit proces, als je na 10x zelf bellen eindelijk een afspraak hebt komen ze deze niet na. Graag wil ik dat het klachtenteam contact met mij opneemt om hier eindelijk wat aan te doen.

Bericht van KPN NetwerkNL

1 jaar geleden - Geachte heer van Koppen, Zojuist hebben wij telefonisch contact gehad. Wij gaan er meteen voor u achteraan. Met vriendelijke groet, Klachtenteam KPN-netwerk

Reactie van de melder van de klacht thomasvk

1 jaar geleden - Vandaag ben ik gebeld door de aannemer Noor Infratechniek, ze geven aan a.s. woensdag 7 dec langs te komen. Ze gaven aan nu wel met een ladder ipv een hoogwerker te komen. Ik hoop wederom dat dit het eindelijk oplost.

Reactie van de melder van de klacht thomasvk

1 jaar geleden - Nou ze zouden tussen 8-12 langskomen maar zijn, grote verassing, niet langsgekomen. Ik bel zojuist met KPN NetwerkNL waar ik te horen krijg dat er toch een hoogwerker zou komen en deze is niet gekomen dus het kan vandaag niet plaatsvinden. Nu komen ze a.s. vrijdag langs, we zullen zien. Ik ben inmiddels zo vaak teleurgesteld door KPN dat ik me er niet meer druk over ga maken, het is in de verwachting ingebakken.

Reactie van de melder van de klacht thomasvk

1 jaar geleden - Ze zijn vrijdag langs gekomen met een hoogwerker, en ze hebben als het goed is de verbinding tot aan de wijkkast gerepareerd. Nu moet het in de wijkkast nog gepatched worden, wat eigenlijk vrijdag of gisteren gebeurd zou moeten zijn maar nog niet gelukt is. Toen ik er zojuist achteraan belde werd mij verteld dat de monteur Guideon geen toegang had tot de wijkkast, en of ik nog wat meer geduld wilde hebben. Dus dat doen we dan maar.

Reactie van de melder van de klacht thomasvk

1 jaar geleden - Het probleem is inmiddels verholpen. Het duurde even maar sinds 14 december heb ik eindelijk internet! De klacht kan gesloten worden.

Alle klachten die gemeld zijn door thomasvk