Klacht: Glasvezel aanleg perikelen

Harm S. Rutgers op 04 juli 2025 over KPN NetwerkNL in de categorie Internetbedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hi,
Wij zijn gebouw : 00141000109xxxxx Groenesteinflat / Groningen
In 2022/23 krijgen we bericht er komt glas vezel, eerst aanleg in 2023, we hadden aangegeven alle 72 appartementen aan te sluiten incl de Huurders op de 12e verd en de huurders in de kelder verdieping. Maar uit eindelijk in 2024, de Firma Allinq gaat voortvarend te werk. De meeste appartementen worden aangesloten, behalve ons eigen kantoor waar notabene ADSL in zit. En een paar andere appartementen waar ze volgens hun niet in konden, terwijl wij daar wel een loper voor hebben en 1 Appartement kon niet aangesloten worden om een mistige reden, terwijl Ziggo daar netjes een aansluiting heeft. Zowel de Ziggo als de KPN lopen buiten langs de gevel. Bij de eerste de beste storm waaiden er deksels van de kabel goten ( in 2024 ). Glasvezel kabels hangen er uit. WE hebben dit gemeld bij een contact persoon via WhatsApp incl foto’s etc…. ja we komen !! …paar maand later …ohh ja vergeten …we komen …..paar maand later …reageert niet meer op WhatsApp ….. WE krijgen in 2025 een opleverdocument van Allinq die we moeten tekenen, Ik, bestuurslid VVE, weiger te tekenen ivm de klachten, Allinq komt langs, aardige man, ik leg uit dat ik het oplever document NIET ga tekenen als de klachten niet worden opgelost !! …. ! van de niet aangesloten bewoners vraagt zelf Glasvezel aan, hij krijgt een brief van Team Hoogbouw Desk dat de VVE toestemming moet geven, wij, VVE , krijgen ook een brief met 088 nummer, ik bel vele keren op, niemand neemt op behalve een antwoord apparaat die zegt iedere x wij bellen u terug !!
U raad het al, nog steeds oorverdovend stil. Toen de anderen waren aangesloten, ook mijn eigen aansluiting, werkte het bij mij niet !! jaja …ze meten alles door en zeggen, ja het probleem ligt in uw appartement, de zeer handige monteur had bij het aanleggen en aansluiten van mijn in huis aansluiting de glaskabel opgerold in het kastje gebouwd, ..tja dan werkt het niet…. De meneer van Allinq nog eens gebeld met wanneer lossen jullie dit op ? ja we zijn er mee bezig. En nog steeds oorverdovend stil. De Site Survey is gemaakt op 8-11-2022 !! Uiteraard zijn er foto’s beschikbaar van de uithangende oranje glasvezel kabels ! Via mail en GSM ben ik goed bereikbaar. Terwijl wij, de VVE, de KPN GSM zendmasten keurig op het dak hebben staan.

Gewenste Oplossing:

Reageren, problemen oplossen, niet aangesloten appartementen aansluiten, en ook onze eigen ADSL naar glas omzetten. !
Dit heb ik zelf ook nog begin Dec 2024 nog gemeld bij Allinq of KPN ( via WhatsApp ) was mannetje met KPN logo kleding :)

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar KPN NetwerkNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door KPN NetwerkNL in behandeling genomen

KPN NetwerkNL

Heeft op 04 juli 2025 om 15:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Kpn netwerk heeft opdracht gegeven inderdaad maar zijn de netwerkeigenaar en is de glasvezel kabel van hun, zoals ik eerder al aangaf is meer dan 3 kwart al aangesloten en is er een opdracht nodig als een ander adres een aansluiting wil.
De foto van de kabelgoten heeft u naar een monteur gestuurd deze mag naar naar [email protected].
Wij zijn ook niet uw provider want kpn netwerk heeft niks te maken met abbonementen en dat soort dingen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat KPN NetwerkNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Harm S. Rutgers

Heeft op 04 juli 2025 om 17:34 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Volgens mij wil je het niet lezen !!! KPN heeft hier GEEN Glas aan gelegd dat doet Allink in OPDRACHT van de KPN. De zgn opzichter hier liep met een KPN jas aan met logo etc etc. OP zijn mobiel heb ik de foto's gezet van de weg gewaaide kappen en ook wat nog niet aangesloten was ( ONS kantoor bv met KPN ADSL !!!!. De Firma ALLINQ ( jullie uitvoerder ) is hier ook geweest voor mijn handtekening ( Ik ben VVE Bestuurder hier ) voor de oplevering, die krijgt hij niet omdat het werk !! ( jullie glas ) slecht aangelegd/afgewerkt is en NIET compleet. Ook het adres wat in de stukken van ALLINQ staat is FOUT !! Daar staat helper Brink 61-191 ! Dat moet zijn Helper Brink 61 ! ( zonder toevoeging ) En onze provider BENT U !!! KPN ... De goten zitten buiten aan het gebouw NIET op de verschillende adressen !!! OP Helper Brink 61 ! ( tegen de gevel ) Allinq doet alles UIT uw naam !! Maar die laat ons met de SHIT zitten !!! Foto's ooit verstuurd naar 06-17697209 . vanaf mijn GSM. Dit was de zgn \\\"\\\"uitvoerder\\\"\\\" zelfs KPN Netwerk logo staat er bij !

Bericht van KPN NetwerkNL

1 week geleden -

Alle klachten die gemeld zijn door Harm S. Rutgers