Klacht: Glasvezel aanleg perikelen ( is NIET opgelost )

Harm S. Rutgers op 04 juli 2025 over KPN NetwerkNL in de categorie Internetbedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

LETOP: Jullie zeggen op gelost maar het is NIET opgelost !!!

Mijn Klacht
Hi,
Wij zijn gebouw : 00141000109xxxxx Groenesteinflat / Groningen
In 2022/23 krijgen we bericht er komt glas vezel, eerst aanleg in 2023, we hadden aangegeven alle 72 appartementen aan te sluiten incl de Huurders op de 12e verd en de huurders in de kelder verdieping. Maar uit eindelijk in 2024, de Firma Allinq gaat voortvarend te werk. De meeste appartementen worden aangesloten, behalve ons eigen kantoor waar notabene ADSL in zit. En een paar andere appartementen waar ze volgens hun niet in konden, terwijl wij daar wel een loper voor hebben en 1 Appartement kon niet aangesloten worden om een mistige reden, terwijl Ziggo daar netjes een aansluiting heeft. Zowel de Ziggo als de KPN lopen buiten langs de gevel. Bij de eerste de beste storm waaiden er deksels van de kabel goten ( in 2024 ). Glasvezel kabels hangen er uit. WE hebben dit gemeld bij een contact persoon via WhatsApp incl foto’s etc…. ja we komen !! …paar maand later …ohh ja vergeten …we komen …..paar maand later …reageert niet meer op WhatsApp ….. WE krijgen in 2025 een opleverdocument van Allinq die we moeten tekenen, Ik, bestuurslid VVE, weiger te tekenen ivm de klachten, Allinq komt langs, aardige man, ik leg uit dat ik het oplever document NIET ga tekenen als de klachten niet worden opgelost !! …. ! van de niet aangesloten bewoners vraagt zelf Glasvezel aan, hij krijgt een brief van Team Hoogbouw Desk dat de VVE toestemming moet geven, wij, VVE , krijgen ook een brief met 088 nummer, ik bel vele keren op, niemand neemt op behalve een antwoord apparaat die zegt iedere x wij bellen u terug !!
U raad het al, nog steeds oorverdovend stil. Toen de anderen waren aangesloten, ook mijn eigen aansluiting, werkte het bij mij niet !! jaja …ze meten alles door en zeggen, ja het probleem ligt in uw appartement, de zeer handige monteur had bij het aanleggen en aansluiten van mijn in huis aansluiting de glaskabel opgerold in het kastje gebouwd, ..tja dan werkt het niet…. De meneer van Allinq nog eens gebeld met wanneer lossen jullie dit op ? ja we zijn er mee bezig. En nog steeds oorverdovend stil. De Site Survey is gemaakt op 8-11-2022 !! Uiteraard zijn er foto’s beschikbaar van de uithangende oranje glasvezel kabels ! Via mail en GSM ben ik goed bereikbaar. Terwijl wij, de VVE, de KPN GSM zendmasten keurig op het dak hebben staan.

KPN antwoord:
Ik heb even voor u gekeken op alle huisnummer op deze postcode en ik zie dat meer dan 3 kwart van het pand is aangesloten, dat betekent dat wij voor de overige adressen een opdracht nodig hebben in de vorm van een abonnement.
Over de kabelgoten hebben wij op geen enkel adres iets gehoord als er foto’s gestuurd kunnen worden hiervan kunnen wij het op die adressen de klachten in behandeling nemen. Over het omzetten kunt u bij uw provider zijn wij kunnen geen abonnementen overzetten wij doen alleen de aanleg.

Mijn antwoord op de KPN zgn oplossing:

Volgens mij wil je het niet lezen !!! KPN heeft hier GEEN Glas aan gelegd dat doet Allink in OPDRACHT van de KPN. De zgn opzichter hier liep met een KPN jas aan met logo etc etc. OP zijn mobiel heb ik de foto’s gezet van de weg gewaaide kappen en ook wat nog niet aangesloten was ( ONS kantoor bv met KPN ADSL !!!!. De Firma ALLINQ ( jullie uitvoerder ) is hier ook geweest voor mijn handtekening ( Ik ben VVE Bestuurder hier ) voor de oplevering, die krijgt hij niet omdat het werk !! ( jullie glas ) slecht aangelegd/afgewerkt is en NIET compleet. Ook het adres wat in de stukken van ALLINQ staat is FOUT !! Daar staat helper Brink 61-191 ! Dat moet zijn Helper Brink 61 ! ( zonder toevoeging ) En onze provider BENT U !!! KPN … De goten zitten buiten aan het gebouw NIET op de verschillende adressen !!! OP Helper Brink 61 ! ( tegen de gevel ) Allinq doet alles UIT uw naam !! Maar die laat ons met de HSIT zitten !!! Foto’s ooit verstuurd naar 06-17697209 . vanaf mijn GSM. Dit was de zgn uitvoerder zelfs KPN Netwerk logo staat er bij !

Gewenste Oplossing:

Reageren, problemen oplossen, niet aangesloten appartementen aansluiten, en ook onze eigen ADSL naar glas omzetten. !
Dit heb ik zelf ook nog begin Dec 2024 nog gemeld bij Allinq of KPN ( via WhatsApp ) was mannetje met KPN logo kleding :)

En ook de goten afdekken.... LAAT ALLINQ maar reageren !

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar KPN NetwerkNL over deze klacht.

Bericht van KPN NetwerkNL

10 uur geleden - Met dubbele klachten werken heeft geen zin, anders moeten we 2 keer hetzelfde gaan behandelen

Reactie van de melder van de klacht Harm S. Rutgers

8 uur geleden - Sluit die andere klacht dan ook NIET !!!! OF Los het 3/4 jaar geleden OP...dan hoeven we geen klacht te sturen !! En 2x het zelfde behandelen ? Moeten wij even zeggen hoe vaak wij al aangeklopt hebben met dit probleem !! Als je bijdehand wil doen dan moet je een Monteur sturen om het te doen, DAN ben je pas goed bezig !!

Bericht van KPN NetwerkNL

8 uur geleden - wij kunnen geen monteur sturen tot op het punt dat wij foto's ontvangen of een ticket voor de aansluiting. Ik doe niet bijdehand ik volg de regels op zonder dit kunnen wij u niet verder helpen

Reactie van de melder van de klacht Harm S. Rutgers

8 uur geleden - Ik schreef dat wij dit incl foto's vanaf Nov 2024 al aangeleverd hadden, naar 06-17697209 en dat wij ook bezoek hadden van een Allinq vertegenwoordiger/opzichter ( jullie kabelaar ) dat hij het met eigen ogen heeft gezien !!! En gezegd dat wij NIET tekenen voor oplevering. Wat moet ik meer doen ???? Zelf de ADSL aansluiting die wij zelf hebben midden in het gebouw wordt NIET aangesloten (geen glas kabel ) !! Mijn eigen glas aansluiting in dit gebouw was de glaskabel in de doos gedrukt ( zonder af te monteren ) en klaar ... ECHT SLECHT !!! Mijn advies : LOS HET OP ! De foto's mail ik zo weer maar eens.

Bericht van KPN NetwerkNL

8 uur geleden - Wij zijn niet bekend met 06 nummers dus wij kunnen dit niet zien waarbij wij dit dus ook niet kunnen doorgeven aan de aannemer. Als u ze mailt naar het mail adres wat ik uw eerder heb gestuurd kan ik uw verder helpen.

Reactie van de melder van de klacht Harm S. Rutgers

8 uur geleden - Dit was het nummer van een man die bij de aanleg betrokken was verkleed in een KPN uniform/jas/broek en die hier rond het gebouw rende, en die zelfs antwoorde dat hij het zou regelen, waarschijnlijk was hij hier werkzaam in opdracht van jullie !!

Alle klachten die gemeld zijn door Harm S. Rutgers