Mijn Klacht:
LETOP: Jullie zeggen op gelost maar het is NIET opgelost !!!
Mijn Klacht
Hi,
Wij zijn gebouw : 00141000109xxxxx Groenesteinflat / Groningen
In 2022/23 krijgen we bericht er komt glas vezel, eerst aanleg in 2023, we hadden aangegeven alle 72 appartementen aan te sluiten incl de Huurders op de 12e verd en de huurders in de kelder verdieping. Maar uit eindelijk in 2024, de Firma Allinq gaat voortvarend te werk. De meeste appartementen worden aangesloten, behalve ons eigen kantoor waar notabene ADSL in zit. En een paar andere appartementen waar ze volgens hun niet in konden, terwijl wij daar wel een loper voor hebben en 1 Appartement kon niet aangesloten worden om een mistige reden, terwijl Ziggo daar netjes een aansluiting heeft. Zowel de Ziggo als de KPN lopen buiten langs de gevel. Bij de eerste de beste storm waaiden er deksels van de kabel goten ( in 2024 ). Glasvezel kabels hangen er uit. WE hebben dit gemeld bij een contact persoon via WhatsApp incl foto’s etc…. ja we komen !! …paar maand later …ohh ja vergeten …we komen …..paar maand later …reageert niet meer op WhatsApp ….. WE krijgen in 2025 een opleverdocument van Allinq die we moeten tekenen, Ik, bestuurslid VVE, weiger te tekenen ivm de klachten, Allinq komt langs, aardige man, ik leg uit dat ik het oplever document NIET ga tekenen als de klachten niet worden opgelost !! …. ! van de niet aangesloten bewoners vraagt zelf Glasvezel aan, hij krijgt een brief van Team Hoogbouw Desk dat de VVE toestemming moet geven, wij, VVE , krijgen ook een brief met 088 nummer, ik bel vele keren op, niemand neemt op behalve een antwoord apparaat die zegt iedere x wij bellen u terug !!
U raad het al, nog steeds oorverdovend stil. Toen de anderen waren aangesloten, ook mijn eigen aansluiting, werkte het bij mij niet !! jaja …ze meten alles door en zeggen, ja het probleem ligt in uw appartement, de zeer handige monteur had bij het aanleggen en aansluiten van mijn in huis aansluiting de glaskabel opgerold in het kastje gebouwd, ..tja dan werkt het niet…. De meneer van Allinq nog eens gebeld met wanneer lossen jullie dit op ? ja we zijn er mee bezig. En nog steeds oorverdovend stil. De Site Survey is gemaakt op 8-11-2022 !! Uiteraard zijn er foto’s beschikbaar van de uithangende oranje glasvezel kabels ! Via mail en GSM ben ik goed bereikbaar. Terwijl wij, de VVE, de KPN GSM zendmasten keurig op het dak hebben staan.
KPN antwoord:
Ik heb even voor u gekeken op alle huisnummer op deze postcode en ik zie dat meer dan 3 kwart van het pand is aangesloten, dat betekent dat wij voor de overige adressen een opdracht nodig hebben in de vorm van een abonnement.
Over de kabelgoten hebben wij op geen enkel adres iets gehoord als er foto’s gestuurd kunnen worden hiervan kunnen wij het op die adressen de klachten in behandeling nemen. Over het omzetten kunt u bij uw provider zijn wij kunnen geen abonnementen overzetten wij doen alleen de aanleg.
Mijn antwoord op de KPN zgn oplossing:
Volgens mij wil je het niet lezen !!! KPN heeft hier GEEN Glas aan gelegd dat doet Allink in OPDRACHT van de KPN. De zgn opzichter hier liep met een KPN jas aan met logo etc etc. OP zijn mobiel heb ik de foto’s gezet van de weg gewaaide kappen en ook wat nog niet aangesloten was ( ONS kantoor bv met KPN ADSL !!!!. De Firma ALLINQ ( jullie uitvoerder ) is hier ook geweest voor mijn handtekening ( Ik ben VVE Bestuurder hier ) voor de oplevering, die krijgt hij niet omdat het werk !! ( jullie glas ) slecht aangelegd/afgewerkt is en NIET compleet. Ook het adres wat in de stukken van ALLINQ staat is FOUT !! Daar staat helper Brink 61-191 ! Dat moet zijn Helper Brink 61 ! ( zonder toevoeging ) En onze provider BENT U !!! KPN … De goten zitten buiten aan het gebouw NIET op de verschillende adressen !!! OP Helper Brink 61 ! ( tegen de gevel ) Allinq doet alles UIT uw naam !! Maar die laat ons met de HSIT zitten !!! Foto’s ooit verstuurd naar 06-17697209 . vanaf mijn GSM. Dit was de zgn uitvoerder zelfs KPN Netwerk logo staat er bij !
Gewenste Oplossing:
Reageren, problemen oplossen, niet aangesloten appartementen aansluiten, en ook onze eigen ADSL naar glas omzetten. !
Dit heb ik zelf ook nog begin Dec 2024 nog gemeld bij Allinq of KPN ( via WhatsApp ) was mannetje met KPN logo kleding :)
En ook de goten afdekken.... LAAT ALLINQ maar reageren !
