Klacht: KPN lost fout systeem niet op

op 10 augustus 2017 over KPN Mobiel in de categorie Mobiele Telefonie

Op 1-8-2017 via Bel Simpel mijn abonnement verlengd. Echter via KPN afgewezen ivm met een BKR registratie.

Op 1-8-2017 en 2-8-2017 contact gehad met KPN. Afwijzing kwam door BKR. KPN kon hier verder niks aan doen. Dus enige optie was BKR gegevens opvragen

Op 7-8 -2017 gegevens BKR binnen. Hierop staan geen registraties. Weer KPN gebeld en uitgelegd. Toen gaf KPN aan dat de afwijzing door Expedian kwam. Dus de gegevens Expedian opgevraagd.

Op 10-8-2017 gegevens Expedia binnen. Hierop geen registraties. Dus weer gebeld met KPN. Hierop wordt verteld dat het toch echt door BKR afgekeurd wordt. Oke, waarom verwijzen jullie na BKR mij dan door naar Expedian? Bij toeval denk ik doorverbonden met Credit Risk van KPN. (na dit gesprek wilde zij mij, namelijk niet meer persoonlijk te woord staan. Blijven erbij dat ik bij het BKR moet zijn en dat de inkomsten en woonlasten daar ook vandaan komen. Toch raar dat KPN geen contactpersoon heeft bij BKR (al is het maar, om dit soort meldingen door te geven)

Na telefoon gesprek maar gebeld met BKR, samen mijn gegevens doorgenomen. Hierop is echt niet te zien, wat een verlening met telefoon kan afkeuren. BKR geeft ook gaan geen inkomsten en woonlasten gegevens te hebben. Geven aan dat KPN zelf verantwoordelijk is voor het systeem waar ze de gegevens in checken en anders deze casus te melden bij het AFM.

Na BKR gesprek krijg ik geen contact meer met de Credit Risk van KPN. Beetje jammer. Vrouw aan telefoon kon nog wel vermelden dat ik nog helemaal niet over mijn BKR registratie gegevens kon beschikken, want dat duurde wel 10 dagen. Nou mevrouw van KPN, lieg ik? Kijk even op de BKR website.

AFM op de hoogte gebracht en geeft ook aan dat KPN gebruikt maakt van het systeem. Indien dit systeem een afwijzing geeft, en de klant voldoende informatie verwonnen heeft om aan te tonen dat het systeem foutief een afwijzing geeft, KPN verantwoordelijk is om dit verder uit te zoeken.

Maar wat er nu gebeurd. Persoon Credit Risk krijg ik niet meer te spreken, eerstelijns desk zegt maar wat en dus foutieve informatie. Waar het om neer komt: Beste klant, helaas kunnen wij niks meer voor u doen.

Een kopie van deze klacht gaat naar het AFM

Er door KPN uitgezocht wordt. Waarom de afwijzing in het systeem niet overeenkomt met mijn gegevens van het BKR. Er zit namelijk ergens in het systeem een fout.

Misschien is een contactpersoon van KPN met kennis ook handig? Dan kan ik ze als klant in contact brengen met het BKR.

Als dit uitgezocht wil ik hier een schriftelijk melding van. (gedetailleerd)

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Mobiel

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Mobiel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door amandak