Klacht: KPN hanteert bewust verkeerde opzegdatum

op 20 september 2016 over KPN in de categorie Alles-in-1

op 15 augustus 2016 heb ik via mijnkpn mijn TV, internet en televisie abonnement opgezegd (dus met opzegdatum 15 september). Daar heb ik onmiddelijk een bevestiging van gekregen. In de bevestiging werd aangegeven dat ik mogelijk gecontact zou worden in verband met mijn opzegging. Een week later word ik inderdaad gebeld waarin ik aangeef het contact niet op prijs te stellen. Het gesprek is dus kort. Vervolgens krijg ik een brief waarin de opzegging bevestigd wordt, maar niet duidelijk. Alle mogelijkheden worden aangehaald. Dat ik heb opgezegd met opstapservice, zonder opstapservice, niet heb opgezegd, wel heb opgezegd en dat een andere bewoner een nieuwe dienst heeft aangevraagd. Telkens wordt een datum van 15 september genoemd. Wanneer ik mijn facturen zie, zie ik echter dat ik tot 23 september heb betaald. Ik neem contact op met kpnwebcare via twitter.

Daar wordt mij eerst verteld dat ik telefonisch heb opgezegd op 23 augustus (wat dus niet waar is). Vervolgens wordt mij gezegd dat ik een overstapservice heb gebruikt en daardoor 23 september als opzegtermijn wordt aangehouden. Ook dit is niet waar want ik ben naar het buitenland verhuisd. Vervolgens zegt jullie webcare dat een opzegging via mijnkpn geen geldige opzegging is, maar enkel een verzoek dat eerst door jullie gehonoreerd moet worden voordat het effect heeft.

Daar ben ik het dus niet mee eens; zowel de website als de e-mail bevestiging maken hier geen opmerking van. In tegenstelling, daar wordt gezegd dat de opzegging is ontvangen. Ook tijdens het telefoongesprek wordt niet gemeld dat jullie pas de opzegging verwerken op een ander moment dan de ontvangst van de opzegging. Het kan niet zo zijn dat een opzegging bij KPN pas effect heeft op het moment dat KPN deze in het systeem besluit te verwerken. Het moment van opzegging is de indiening en ontvangst van de opzegging.

Ik wil het te veel betaalde geld tussen de datum 16 september en 23 september terug ontvangen aangezien jullie dat onterecht geind hebben.

Als ik het te veel betaalde geld tussen de datum 16 september en 23 september terug ontvangen aangezien jullie dat onterecht geind hebben.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Alvaro Ranz

2 maanden geleden - KPN heeft mij rechtstreeks benaderd en heeft toegezegd het teveel betaalde geld terug te storten. Inmiddels heb ik de credit nota binnen

Alle klachten die gemeld zijn door Alvaro Ranz