Klacht: Kosten ontbinding contract

op 22 augustus 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Op 21 juni 2017 hebben wij vanuit Tele2 een mail ontvangen met een aanvraag dat we wilden overstappen, wij hebben toen contact gehad met Tele2 dat wij dit niet waren geweest en dat we bij Tele2 wilden blijven. Een medewerker van de klantenservice heeft toen ons contract verlengd, echter had hij contact moeten opnemen met de technische dienstverlening van Tele2 om dit proces te stoppen (dit werd ons vandaag door een andere medewerker van Tele2 uitgelegd). Maar dit is toen niet gebeurd, alleen werd ons contract verlengd (dit was het enige wat wij konden doen, wij wilden gewoon graag internet en televisie).

Op 12 juli 2017 kregen wij een mail dat Tele2 het jammer vond dat we bij hun weg gingen. Ons contract was gestopt en wij hadden dus geen diensten meer bij Tele2. Wij hebben toen contact opgenomen met Tele2 dat wij ons contract niet opgezegd hadden, het bleek slamming geweest te zijn. Onze bovenbuurman wilde bij zijn provider een nieuw abonnement afsluiten en die was op onze telefoonlijn gezet waardoor ons contract bij Tele2 was beëindigd. Later heeft ook onze bovenbuurman zijn provider deze fout toegegeven. In eerste instantie zeiden wij tegen Tele2 dat wij een nieuw contract wilde dan, het was namelijk niet mogelijk ons te ontdoen van deze beëindiging, volgens een medewerker van Tele2 was onze enige optie een nieuw abonnement afsluiten. Maar na 2 dagen bedachten wij onszelf, we hadden namelijk al het een en het ander meegemaakt met Tele2 en we voelden ons niet geholpen en begrepen, we kozen er dus voor om het opnieuw aangevraagde abonnement op te zeggen (we zaten binnen de wettelijke 14 dagen bedenktijd). Vervolgens zijn wij op zoek gegaan naar een ander provider. We hebben die periode dus ook zonder internet en televisie gezeten (3 weken).

Nu komt het probleem: laatst ontvingen wij een mail met daarin een factuur (ik voeg de foto hieronder toe). De factuur was voor het ontbinden van het contract op 12-07-2017 en het te betalen bedrag bedraagt 356,44 euro. Echter hebben wij er niet voor gekozen dat ons contract werd opgezegd! Dit werd voor ons gedaan! Tele2 zegt dat wij dit toch moeten betalen, het hoeft alleen niet betaald te worden volgens hun als we terug komen naar Tele2 voor een abonnement.

Als we het factuurbedrag (356,44) niet hoeven te betalen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door samnada