Klacht: Kosten data buitenand

op 15 september 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Ik ben op vakantie geweest naar Amerika. Uiteraard heb ik hier geen mobiele data aan gezet. Ook heb ik via mijn instellingen data in het buitenland uitgezet. Mijn telefoon kan dus onmogelijk verbinding maken met mijn mobiele data. Simpel rekent toch 2,22 in rekening voor zogenaamde internet kosten in het buitenland. Ik heb hier een klacht over ingediend en na een paar weken kreeg ik als reactie dat dit aan mijn telefoon moest liggen. Mijn telefoon maakte zonder dat ik mijn data aan zette toch verbinding met mijn mobiele data, volgens Simpel. Dit heb ik nog nooit eerder gehad en bij andere abonnementen heb ik hier nooit mee te maken gehad. Na 3 weken wilde Simpel mij als vergoeding 1,11 terug geven. Ik wil natuurlijk al mijn geld terug, dus ook de laatste 1,11 want ik heb geen mobiele data gebruikt in het buiteland.

Ik wil niks extra betalen. Ik heb namelijk ook geen internet in het buitenland gebruikt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 19 september 2017 om 15:41 geantwoord

Geachte L. Kruize,

Vervelend te lezen dat er kosten zijn gemaakt ondanks dat u geen gebruik heeft gemaakt van internet in het buitenland.

U heeft contact gehad met onze klantenservice en heb vernomen dat ook de andere gemaakte kosten worden verrekend met u.

Ik hoop dan ook dat deze kwestie naar tevredenheid is opgelost.

Leon
Simpel