Klacht: Kort na garantie tv defect

op 24 januari 2014 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Onderstaande brief zond ik ruim twee weken geleden en tot op heden geen enkele reactie.

BCC Elektro-speciaalzaken B.V.
Tav Customer Care
Postbus 75513
1118ZN Schiphol

Betreft: Samsung LCD tv LE46C750R2WXXN
Aankoopdatum 25-05-2011
Defecte voeding
RMA 17112K

Purmerend, 10 januari 2014.

Heer/mevrouw,

Na slechts 2,7 jaar raakte op dinsdag 7 januari jl. onze tv defect.U zal begrijpen dat wij zeer verbolgen en teleurgesteld zijn dat na zo’n korte tijd en zo kort na de garantieperiode deze Merk-TV kapot kon gaan.
Mede door adviezen vanuit het Forum waar ik aan deelneem, ben ik naar de vestiging van aankoop gegaan om advies in te winnen.
Ik werd zeer correct te woord gestaan en men gaf aan dat er sprake zou zijn van een coulance regeling waarbij ik – gezien de leeftijd van de tv- mocht rekenen op een percentage dat ligt tussen de 80-90 procent.
Het advies was de tv naar de vestiging te brengen en men zou dan zorgdragen voor transport naar een door Samsung geautoriseerde reparateur. Mocht blijken dat de reparatiekosten door mij te hoog bevonden zouden worden en ik zou afzien van verdere afhandeling, moest ik akkoord gaan in dat geval 37,50 aan
onderzoeks-/transportkosten te betalen.
Na dit bezoek heb ik ook overleg gehad met Samsung en heb ook daar mijn teleurstelling onder woorden gebracht. Men bevestigde de gang van zaken zoals mij in uw vestiging was aangegeven en verschafte mij tevens het adres van de geautoriseerde reparateur in onze woonplaats waar u de tv naar alle waarschijnlijkheid ter reparatie zou gaan aanbieden.

Omdat ik zeer wisselende en drukke diensten heb,was ik genoodzaakt een middag vrijaf te nemen om de tv te transporteren . Mede om het feit dat u de tv bij de reparateur zou aanbieden en ik uitermate netjes in uw winkel te woord was gestaan, leek mij het op zijn plaats dat ikzelf ook wat moeite moest doen. Om die redenen heb ik de tv zelf naar Selectro Sevice Group Purmerend BV Einsteinstraat 74 te Purmerend gebracht. Ook hier werd ik keurig geholpen en was men bereid meteen onderzoek te doen. Er bleek sprake van een doorgebrande voeding en men kon deze meteen vervangen. Men maakte mij duidelijk dat ik geheel geen invloed had kunnen hebben op dit mankement en het gewoon een kwestie van pech was dat het net buiten de garantie was ontstaan.

Het zal u duidelijk zijn dat ik blij ben dat mijn tv het weer doet en ik aangenaam verrast ben door de nette manier waarop dit alles is gegaan. Echter heb ik nu wel 135.00 euro betaald en een middag vrijaf moeten nemen.
Nu hoef ik echt het onderste uit de kan niet maar wil wel gecompenseerd voor de gemaakte kosten. Immers heeft u mij een ondeugdelijk apparaat verkocht dat t.ov. de economische levensduur veel te kort gefunctioneerd heeft.
Om die reden verwacht ik van u dan ook een financiële compensatie groot: 121.50 euro ( zijnde 90% van 135,00). Graag zie ik dat u dat overmaakt op onze RABO rekening nr.: 629010455 t.n.v. R Nobel 1441 PT Purmerend.

Bijgaand treft u aan : Aankoopbewijs
Reparatie aanname bon
Reparatie rekening

In afwachting van de credit ,

R Nobel

Zou :

A het netjes vinden dat men reageert en ontvangst bevestigd
B het aller belangrijkste : men mij de kosten vergoed conform de coulance regelingen die gehanteerd worden bij een product dat veel korter dan de economische levensduur meegaat.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

BCC

Heeft op 12 februari 2014 om 11:04 geantwoord

Uit de berekening volgens Uneto-Vni, blijkt dat u recht heeft op 75,- restitutie.
Dit bedrag zal binnen 10 werkdagen op uw rekening staan.

Heeft op 12 februari 2014 om 11:17 geantwoord

Het is keurig opgelost! Nadat de klacht in behamdeling was genomen, werd er serieus mee omgegaan. Enig inpuntje blijft dat je als klant moet volharden in het verkrijgen van een reactie. Maar als je dan ook contact hebt met een mens van " vlees en bloed" wordt het keurig opgevolgd. Met name een compliment voor mevr.Putrum.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van BCC beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door gmb