Klacht: koop op afstand

op 12 mei 2014 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Ik bestelde onlangs een boxsping via de webwinkel. Er staat een waarschuwing dat het bed niet door elk trapgat past. Hierop hebben we de maat van het trapgat gemeten en dachten dat het zou passen. Vandaag werd het bed bezorgd en het past niet door het trapgat. Gebeld naar de onklantvriendelijke klanten service. Hier werd verteld dat het bed niet retour gezonden kan worden. Mevr gewezen op de wet koop op afstand. Om mij tegemoet te komen kon ik het bed terugzending tegen de gestelde bezorgkosten van 45 euro. Totaal 90 euro dus. Volgens mevr staat dit duidelijk vermeld bij op de site tijdens het bestellen. Dit is in strijd met de wet koop op afstand. Er gelden regels bij koop op afstand.

××÷Graag citeer ik Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? En besluit u binnen zeven werkdagen dat u het product toch niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te betalen. U krijgt de bezorgkosten terug Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan krijgt u dit bedrag weer terug. U bewijst dat u het product hebt teruggestuurd Stuurt u een product terug? En raakt het product kwijt of beschadigd? Dan moet u wel kosten betalen. Daarom is het verstandig om te vragen naar een ‘bericht van ontvangst’ als u iets terugstuurt. U vraagt dit bij het postkantoor of de koeriersdienst. Als het product bij de verkoper is aangekomen, krijgt u hiervan een bewijs. Het is handig om dit bewijs te hebben, want een verkoper kan zeggen dat het product niet is aangekomen. Dan kunt u bewijzen dat dit wel is gebeurd. Geen bewijs nodig Veel verkopers bezorgen zelf de spullen, en halen ze ook weer op. Dat heeft voor u een groot voordeel, omdat u dan niet hoeft te bewijzen dat u het product hebt opgestuurd. En als een product tijdens het vervoer beschadigt, hoeft u niets te betalen. Hoe stuurt u het product terug? Er zijn verschillende manieren om uw product terug te sturen. Heeft uw product een grote waarde? Dan kunt u het bijvoorbeeld ook verzekerd terugsturen. Vraag bij het postkantoor of koerierdienst wat de kosten hiervoor zijn. Soms geeft de verkoper tips hoe u het product het beste terug kunt sturen voor bijvoorbeeld dure spullen of spullen die makkelijk kapot gaan. Vraag dit na bij de verkoper. Dit zijn Europees vastgelegde regels. Waarom houdt leen bakker zich hier niet aan..×

En rekent 90 euro! Het bed is niet eens uitgepakt. Ik zie graag de bezorgkosten terug en zal zoveel mogelijk ervaringssites opzoeken om anderen hiervoor te waarschuwen. Ik verwacht meer van een bedrijf als Leen Bakker. Ik verwacht dat ik 45 euro terugkrijg en dat alleen de bezorgkosten voor mijn rekening zijn.

Als Leen Bakker de kosten van bezorgen betaald en de koper de kosten van terugzending zoals in de wet vastgesteld!

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Leen Bakker

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Leen Bakker nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jajs