Klacht: Komen eigen regels niet na

op 18 mei 2020 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Beste,

Oktober 2018 ben ik gestart aan HBO-V op LOI. Na enige tijd gewenning gekregen aan het bijzondere stijl van onderwijs, had ik nog x aantal punten nodig voor mijn propedeuse.

Voor het behalen van je propedeuse heeft n ieder recht op twee jaar begeleiding en toegang. Mijn portaal werd in december 2019 geblokkeerd door in gebreke gebleven betaling van 3 maanden van het tweede schooljaar. Hierover telefonisch contact gehad en aangegeven dit graag te willen betalen in drie termijnen, lang verhaal kort te maken volgde er vrij snel een incasso van het bedrijf ultimo. Nogmaals contact opgenomen met LOI om te vragen waarom mijn 1e jaar portaal geblokkeerd is als ik recht heb op het behalen ervan? Als reactie word ik doorverwezen naar Ultimoo. Inmiddels heb ik ultimoo 14 april gemaild met cc naar LOI. 7 maanden verder heb ik geen antwoorden, geen toegang tot mijn eerste jaar die betaald is, geen een lessen of enige opdrachten gemaakt van het 2e jaar die met 6000 euro in rekening word gebracht omdat het portaal geblokkeerd was en toch geen toegang had.

Ik wil mijn eerste jaar afsluiten en toegang daarin. Ook is die 6000 euro aan collegegeld onrechtvaardig, daarin zie ik graag een oplossing tegemoet van tegenpartij.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

4 maanden geleden - Beste Gül,Bedankt voor je bericht.Vervelend om te vernemen dat je online leeromgeving echter nog steeds is geblokkeerd. Het klopt inderdaad dat je een jaar extra (uitloop) tijd van ons krijgt om je propedeuse te kunnen behalen.De kosten worden voorafgaand vastgesteld voor het gebruik van alle kosten, zoals het lesmateriaal, studiefaciliteiten in de online leeromgeving docentenbegeleiding en het examengeld.Uit je bericht maken wij op dat je dossier inmiddels is uitgezet bij een externe partij, namelijk Ultimo. Helaas hebben wij qua betalingen geen inzage meer in het dossier. Voor inhoudelijke betalingen omtrent het kostenoverzicht van het nog te betalen bedrag willen wij je vriendelijk vragen om contact op te nemen met Ultimo.Zolang er nog sprake is van een openstaand bedrag kunnen wij de blokkade helaas niet verwijderen daar dit de kosten betreft voor het gebruik van alle studiefaciliteiten.Met vriendelijke groet,Wishal, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Student HBO-V

4 maanden geleden - Beste Wishal,Dank voor de snelle reactie. Zoals in mijn vorige bericht uitgelegd, is mijn vraag niet omtrent de betaling maar om het feit dat mijn eerste jaar portaal geblokkeerd is ondanks die kosten zijn voldaan. Uit jouw bericht kan ik ook uitmaken dat er toegang verleend word als de voorafgaande kosten voldaan worden. Nogmaals, ook heb ik recht op twee jaar begeleiding daarvan.Wat ook erg opvallend was, is dat er staat dat jullie helaas geen inzage hebben maar daar gaat het niet om. Het gaat er om, dat jullie de opdrachtgever zijn van ongeveer 6000 euro kosten voor een schooljaar waarvan ik geen een les heb gevolgd of inzage gehad heb vanwege de blokkering. Ook geen belangstelling gehad, zoals in mijn vorige onbeantwoorde mails naar loi toe gaf ik al aan dat ik alleen mijn propedeuse wilde behalen en geen volledige programma.Ik kan wel contact opnemen met de externe partij maar zij zullen de volledige kosten die vanuit hun opdrachtgever gesteld is gaan eisen. Die kosten zijn volledig onterecht.

Alle klachten die gemeld zijn door Student HBO-V