Klacht: Kom niet van mijn opleiding af.

op 11 augustus 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Sinds Juli 2016 student aan de LOI.

Bij de kennismakingsopdracht begonnen al de problemen: je moest dingen doen die niet in de opdracht stonden.

Daarna gestart met de theorieboeken van de LOI. Die staan vol met fouten. 300.000 delen door 95.000 is 4. Geloven ze het zelf? En ook veel foute informatie, waarvan zelfs ik als student meteen zie dat het niet klopt.

Tijdens het werken in mijn tweede boek krijg ik een mail dat de hele opleiding zal gaan veranderen. Stond dat we moesten wachten op verdere details, want die zouden we later krijgen.

Anderhalve maand later krijg ik een bericht met een link naar informatie en de mededeling dat er ook documenten per post zouden komen. De link bracht me naar de hoofdpagina. Dan maar wachten op de brief. Stond een heel overzicht van alles wat er ging veranderen: NIETS bleef hetzelfde. Van een stuk of 5 modules stond er een datum van wanneer het laatste examenmoment was. Niet van de modules waar ik mee bezig was… De coach wist van niets, moest de klantenservice maar proberen. Die wisten het wel, maar waarom zetten ze dat dan niet in de brief? Maargoed, onhaalbare datum.

Ik rijk naar de klachtencommissie op 23 Juni en geef meteen al mijn problemen aan:
– Coach antwoord laat;
– Coach weet mij bijna niets te vertellen;
– Inleveropdrachten waarvan de opdracht niet compleet is;
– Fouten in de lesstof;
– Achterhouden van informatie (Geen laatste examen momenten opgegeven van alle modules, maar die data wel weten).

Ik geef ook meteen te kennen dat ik het niet meer zie zitten met de opleiding. Dat het me allemaal geld kost en dat het nu allemaal weggegooid geld is.

De klantenservice gebeld. Ik heb ze gezegt dat ik de opeleiding wilde stopzetten. Dit kan niet telefonisch, alleen via mail. Ze zou wel een aantekening maken dat ik de opleiding stop wilde zetten. Direct op de mail gezet dat ik de opelding wilde stoppen. Het antwoord: Ik was te laat met het opzeggen. Moest nog een jaar meedoen, want het nieuwe jaar was 5 Juli ingegaan voor mij. Je schijnt alles alleen jaarlijks op te kunnen zeggen.

Meteen weer gebeld. Ik zeg moet je eens luisteren, op 23 Juni heb ik al aangegeven in mijn e-mail dat ik de opleiding niet meer zie zitten. Deze mail hebben jullie doorgestuurd naar de klachtencommissie. Dus ik wil dat de opleiding PER DIRECT wordt stop gezet. De mevrouw zocht het na en zei dat ze inderdaad ziet dat ik de opleiding wenste te beëindigen, ze zou de opzegging doorgeven aan de betreffende afdeling.

Vandaag, 8 Augustus: mail. Ik kan de opleiding niet beëindigen, want dat had vóór 5 mei 2017 gemoeten en dat is niet gebeurt. Weer gebeld. Mevrouw zei niets voor me te kunnen doen en dat ik maar weer af moest wachten op de reactie op de mail. Ik zeg zo blijven we aan de gang. De ene zegt dit, de andere zegt dat, dan gaat er weer een week overheen, dan weer drie weken, ik ben er klaar mee.

Contact met mensen hogerop konden ze me niet geven.

Ik wil van de opleiding af. Wettelijk kan dit gewoon, maar de LOI wilt mij niet per direct uitschrijven. Ik ben al sinds 23 Juni bezig van mijn opleiding af te komen. ELKE keer zeggen ze dat het niet kan. Artikel 7:400 e.v. van het Burgerlijk Wetboek zegt dat het kan. Expliciet staat in artikel 7:408 dat de opdrachtgever de overeenkomst altijd mag opzeggen. Geen uitstel, geen smoesjes, per 23 Juni van de opleiding af!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Blackshadowman

3 maanden geleden - Het hof overweegt als volgt. In artikel 7:400 lid 1 BW is de overeenkomst van opdracht als volgt gedefinieerd: de overeenkomst waarbij de ene partij, de opdrachtnemer, zich jegens de andere partij, de opdrachtgever, verbindt anders dan op grond van een arbeidsovereenkomst werkzaamheden te verrichten die in iets anders bestaan dan het tot stand brengen van een werk van stoffelijke aard, het bewaren van zaken, het uitgeven van werken of het vervoeren of doen vervoeren van personen of zaken.” De cursusovereenkomst voorziet erin dat de Stichting zich jegens [appellante] verbindt tot het verrichten van werkzaamheden bestaande uit het geven van onderricht. Geen der partijen stelt zich op het standpunt dat sprake is van een arbeidsovereenkomst. Daarmee voldoet de cursusovereenkomst aan de wettelijke omschrijving van de overeenkomst van opdracht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 18 augustus 2017 om 16:29 geantwoord

Beste Blackshadowman,

Ik heb begrepen dat jouw klacht inmiddels in behandeling is bij onze Klachtenunit. Ik zal de communicatie hieromtrent derhalve aan hen overdragen. Hierbij wil ik je adviseren de berichtgeving vanuit de Klachtenunit af te wachten. Eventuele tussentijdse vragen zou je tevens middels een e-mailbericht kunnen toezenden aan jouw dossierbehandelaar van de Klachtenunit.

Thirza
LOI Webcare

Heeft op 25 augustus 2017 om 16:51 geantwoord

Ik ben eindelijk van mijn opleiding af! Wel uit 'coulance' zeggen ze. De LOI zegt dat de uitspraak van de rechter niet waar is, dat de rechter heeft gelogen.

Ik zal in ieder geval over gaan tot het helpen van andere mensen om van hun opleiding bij de LOI af te komen, want ik vind het schandalig hoe zij denken de wet naar hun eigen hand te kunnen draaien.

Alle klachten die gemeld zijn door Blackshadowman