Klacht: Klem gereden door buschauffeuse

op 02 oktober 2017 over Syntus in de categorie Openbaar Vervoer

Op de Sagenlaan in Amersfoort klem gereden door buschauffeuse.
Ik rijd op de Sagenlaan richting de Sara Burgerhartsingel. De bus die mij tegemoet komt ziet mij aankomen rijden en rijdt bewust door langs een geparkeerd staande auto en rijdt mij klem op mijn rijbaan en maakt een handgebaar dat ik maar achteruit moet rijden. Ik heb voorrang op deze rijbaan omdat er op mijn helft geen geparkeerde auto’s staan en ik dus op mijn eigen weghelft blijf en de buschauffeuse van Syntus mij bewust geen voorrang wil verlenen maar wil laten zien dat zij de heerser op de weg is. Aan de rechterzijde van de weg was meer dan voldoende ruimte om gebruik van haar weghelft te maken en om het tegemoet komende verkeer (lees oa mij) gewoon doorgang te verlenen en nadat ik gepasseerd zou zijn zou ze haar eigen weg zonder overlast voor het overige verkeer kunnen vervolgen, zie bijgevoegde foto. Er is voor mij geen reden om achteruit te rijden voor deze bus. Ik sta in mijn recht en ben ervan overtuigd dat ze dit bewust heeft opgezocht en een bepaalde macht wilde hebben in het verkeer.
Terwijl ik blijf staan op mijn weg helft moet al het verkeer dat er langs wil wachten of omdraaien en omrijden.
De buschauffeuse pakt haar broodtrommel en gaat haar broodje zitten eten.
Hoe onfatsoenlijk kun je zijn? Na zo’n tien minuten daar stil staan komt er achter mij een andere bus van Syntus aangereden en de chauffeur stapt uit en vraagt mij wat er aan de hand is. Hij ziet ook dat ik er op deze manier niet door kan en dat zijn collega hier een fout heeft gemaakt.
Hij verteld haar dat ze achteruit moet gaan rijden en netjes achter de geparkeerde auto moet gaan staan. Met enige tegenzin heeft zij dit ook uiteindelijk gedaan en was het probleem opgelost. Met dat ik weer door wil rijden maakt de buschauffeuse nog even de opmerking “ kon je er niet langs mevrouwtje” … Dit is te gek voor woorden, onbeschoft en zeer asociaal! Dit voorval is zelfs door passanten op Twitter geplaatst. ( zie #syntus 2-10-2017 omstreeks 11.30 uur). De buslijn is lijn 5 en het busnummer is 1045. Het voorval vond plaats op 2 oktober om ongeveer 8.15 uur.

Als de bussen de overige weggebruikers niet van de weg drukken.
Deze chauffeuse moet worden aangesproken op haar rijgedrag.
Als ik een reactie terug ontvang van Syntus over dit voorval.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Syntus

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Syntus nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jenneke Zomer