Klacht: Klein onderdeel niet los verkrijgbaar

op 26 juni 2017 over Miele in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Ik ben in het bezit van een Miele robotstofzuiger. Ben erg tevreden over dit product en hij neemt ons veel werk uit handen.

Tijdens het legen van de stof opvangbak is een klepje vanuit de binnenzijde met een extra stoffilter weggeraakt. In de handleiding staat extra aangegeven dat je moet oppassen voor de lager die los op een onderdeel zit. Als je de stof opvangbak openmaakt en de inhoud weggooit zie je aan een van de binnenzijde een extra klepje waarachter een stof filter zit. Deze maakte ik regelmatig schoon want hij vangt de kleine stofdeeltjes op. Het klepje klikt je vast in een uitsparing.

Ik heb een mail gestuurd naar Miele waarbij ik de vraag stelde of dit onderdeel ook los verkrijgbaar is. Ik kreeg een prijsopgave en artikelnummer met bestelformulier. Nadat ik aangaf dat ik de verzendkosten voor een klein klepje wel erg hoog vindt kreeg ik een reactie terug dat zij voor deze keer de kosten op zich zouden nemen. Ondanks dat ik geen bestelling heb gedaan ontvang ik een pakketje. Bij het openen blijkt dat er een ander onderdeel is aangeboden dan ik nodig heb. Hierover weer contact gezocht met Miele. Ik ontvang een overzicht met onderdelen die besteld kunnen worden en helaas zit daar niet het losse klepje bij. Mijn optie is om de gehele stofbak aan te schaffen a € 78 euro. Ik heb aangegeven dat ik dat we erg veel vindt voor enkel een los klepje en kreeg de reactie dat dit de enige oplossing is.

Als ik een los onderdeel dat in de stofbak zit ook los kan bestellen en niet een antwoord krijg dat dit niet mogelijk is.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Miele

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Miele nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lancerone62