Klacht: Klein onderdeel afgebroken, valt niet onder garantie volgens dealer, Batavus stuurt mij weer naar de dealer terug

op 16 september 2016 over Batavus in de categorie Fietsmerken

2 maanden geleden een Batavus Winner fiets gekocht bij een dealer. Een maand later is een onderdeel van de kettingkast afgebroken terwijl er geen sprake was van opzet. Door de punten aan het onderdeel blijf je met je broek erachter haken waardoor het afbreekt.

Dit valt niet onder de garantie, werd mij verteld door de dealer, kosten ongeveer 10 euro voor een nieuw onderdeel.

Klacht doorgestuurd aan Batavus met foto’s erbij, hieronder hun reactie:

Geachte heer Bosboom,

Hartelijk dank voor uw bericht en uw keuze voor een Batavus Winner.
Vervelend om te horen dat er een onderdeel is afgebroken.
Helaas kunnen wij de klacht op afstand niet beoordelen.
Tevens mogen wij op basis van foto’s niets doen.

De dealer beoordeeld in principe of er sprake is van garantie.
Indien er twijfel of discussie is, kan het deel ingestuurd worden door de dealer.
Ook is het mogelijk dat uw dealer even contact opneemt met onze technici.
Wij hopen dat u er met uw dealer alsnog uitkomt.

Met de dealer kom ik er dus niet uit, ik heb een meningsverschil met de dealer maar Batavus is niet zo vriendelijk om mij een onderdeel gewoon toe te sturen.

Als Batavus of de dealer mij het onderdeel toestuurd

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Batavus

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Batavus in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Batavus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Batavus

Heeft op 16 september 2016 om 15:53 geantwoord

Geachte heer Bosboom,

Dank voor uw bericht op klacht.nl. Wij hebben u inderdaad eerder een bericht gestuurd.
Wij hebben hierin aangegeven dat wij op afstand en op basis van foto's geen oordeel kunnen geven.
De reactie zal dan ook niet veranderen, u dient even langs uw dealer te gaan.
Laat hem desnoods even met ons bellen.

Wij gaan ervan uit u hierbij eerst voldoende te hebben ingelicht.

BATAVUS
Consumentenservice

Alle klachten die gemeld zijn door arjanbosboom