Klacht: Klantvriendelijk tegenover zeer klantonvriendelijk

op 23 augustus 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Ik vroeg aan medewerker 1 of ik iets kon bestellen wat niet meer in het assortiment zit. Dit ging hij nazoeken. Hij komt terug met de melding dat dit kan, maar dat er heel veel keuze is dus if ik even mee wil lopen zodat ik de juiste kan kiezen. We lopen naar de counter waar hij de computer weer op de juiste pagina zet. Ik voelde de blikken branden in mijn rug, er werd gesmoest: “goh wat is het druk bij de counter…, ja….., je moet ze wegsturen”. Hier waren twee teamleiders bij. Normaal staat er nooit iemand achter de counter alleen als er een klant staat. Die stond er op dit moment niet. Toen medewerker 1 de juiste gevonden had vroeg ik hem hoe ik dit in het vervolg moet doen. Waarop hij antwoord dat ik een nummer moet onthouden. Ik zeg ik maak wel een foto van het computerscherm is dat een idee? Medewerker 1 zegt ja dat kan natuurlijk ook. Ik zet een stap naar voren en open mij camera op dat moment komt meneer de teamleider en spreekt mij aan dat ik nu achter de service balie sta en dat ik daar weg moet. Medewerker 1 zegt nog ja dat weten we en ik zeg dat ik dit erg klantonvriendelijk vind en dat medewerker 1 mij aan het helpen is. Aangezien we klaar waren, lopen medewerker 1 en ik beide weg. Ik stond nog geen meter verder en de andere medewerkers, die blijkbaar niets beters te doen hadden dan al die tijd daar te staan, vinden het nodig om nog even net zo hard dat ik het hoor te melden dat ik daar niet hoorde en als ik weggestuurd wordt ik daar naar moet luisteren.
Medewerker 1 was zeer klantvriendelijk, misschien mocht ik daar niet staan, maar dit werd mij gevraagd. De manier waarop vind ik niet alleen klantonvriendelijk maar gewoon weg onbeschoft.

Als ze zich realiseren wat klantvriendelijkheid is en dat klanten in deze situatie niet zo aangesproken dienen te worden. Ik wad echt in staat om mij kar met boodschappen midden in de winkel te laten staan.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Soede