Klacht: klantmisleiding

op 04 september 2018 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

Hallo, 23 juli tot 13 augustus had ik een auto gehuurd bij Goldcar in Amsterdam. Via Rentalcar had ik de huur en de verzekering betaald. Bij ophalen van de auto(die vol krassen en deukjes zat) werd mij gevraagd of ik evt naar het buitenland zou gaan. Ja misschien, weet ik nog niet zeker! In dat geval zou mij 27 euro pdag extra aan kosten worden berekend. Oh, waar staat dat in de voorwaarden? ‘Ik vertel het U nu’, was het antwoord!
Ik reageerde natuurlijk geïrriteerd op deze misleidende manier van klantenbinding.(goedkope huur, maar in de voorwaarden staat alleen iets over extra kosten in Duitsland, Belgie en Luxemburg) Ik gaf aan dat ik dan waarschijnlijk niet naar het buitenland zou gaan. Maar ja, de vakantie is natuurlijk al gepland ook al had ik geen vaste plannen gemaakt. Doch een week later vertrek ik toch met mijn jongste zoon naar Italië.(na eerst een weekje Nederland) Ik zou dat wel melden als ik terug zou komen.
(In Italië kreeg ik ook nog te maken met motorpech en moest met spoed de auto bij een garage achterlaten en laten repareren; bougies vervangen en ontsteking vervangen, dit lijkt op slecht onderhoud. De rekening zou ik bij thuiskomst natuurlijk indienen. Daarmee gaf ik ook aan dat ik in Italië was geweest)
Bij het terugbrengen van de auto de factuur van de italiaanse garage afgegeven. Vervolgens al weken niks meer gehoord!!! Totdat ik gister het overzicht van mijn creditkaart bekeek. Goldcar bleek in totaal 724,50 euro van mijn borg van mijn creditkaart te hebben gehaald. Ik gebeld met hun kantoor aan de schipholweg. Ik spreek dezelfde dame die mij ook de auto had meegegeven en mij had verteld over de buitenlandkosten. Zij vertelde mij dat ik 27 euro per dag extra moest betalen(bij berekening blijkt dat over de gehele huurperiode van 21 dagen te zijn, terwijl ik maar 10 dagen ih buitenland ben geweest en ik krijg een boete omdat ik tegen haar heb ‘gelogen’!) Italië was een zogenaamd ‘VERBODEN LAND’. Zij weigerde mij haar naam te geven en tot nu toe heb ik geen enkel schriftelijk document waaruit blijkt dat die bedragen zijn opgelegd en hoe de hoogte is vastgesteld.
Daar bovenop wist de dame mij te vertellen dat ik haar had uitgemaakt voor rotte vis (wat pertinent niet waar is), en dat wekt bij mij de indruk dat ze mij persoonlijk wilt straffen.
Wat verder blijkt is dat de bedragen al zijn afgeschreven voordat de huurperiode van de auto ten einde was.
Nergens in de voorwaarden staat iets over deze extra kosten per dag naar zogenaamde verboden landen, behalve wat de dame in kwestie mij persoonlijk heeft medegedeeld

Terugbetaling van teveel gevorderde bedragen. Inclusief boete!
Veel duidelijker voorwaarden. Geen misleidende tarieven.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gold Car

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gold Car nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Daffo