Klacht: Klantenservice belsimpel is onbekwaam

op 31 januari 2014 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Klacht: Telefonisch contact opnemen met klantenservice Belsimpel heeft geen zin. Er worden beloftes gedaan die niet nagekomen worden. Er worden mededelingen gedaan die niet kloppen. Er is niemand die verantwoordelijkheid wil nemen. Leidinggevenden willen niet aan de telefoon komen wanneer daar om wordt gevraagd. En actie (bijvoorbeeld direct contact opnemen met KPN?) wordt door de klantenservice allerminst genomen.

Feiten:

– op 28 december via Belsimpel een abonnement bij KPN besteld met iphone 5s met nummerbehoud
-de telefoon werd binnen zeer korte tijd geleverd; in ieder geval één punt om positief over te kunnen zijn.
-volgens brief Belsimpel mocht tijdelijk nummer niet gebruikt worden ivm gevaar hoge kosten buiten de bundel
-diverse keren gebeld met klantenservice want na 10 dagen nog steeds geen bevestiging van nummeromzetting. Telkens de belofte tot terugkoppeling (4x), maar niet nagekomen.
-Zelf maar gebeld met KPN. Hoe moeilijk kan het zijn! KPN meldt: er is wel een abonnement aangevraagd, maar zonder nummerbehoud!
-Contact opgenomen met klantenservice om om opheldering te vragen. Antwoord: KPN zit fout. Wel wordt aangegeven dat het toch mogelijk is om zonder risico op het tijdelijke nummer te bellen.
-Omdat er nu toch gebeld kan worden de zaak maar laten rusten. Dan maar geen nummerbehoud, het zij zo.
-Helaas! Vanaf dinsdag 27 januari ‘geen service’. Dan op donderdag maar KPN bellen, dan kom je immers verder dan met de klantenservice van Belsimpel.
-Aldus KPN: het abonnement is door Belsimpel geannuleerd, daarmee is ook het tijdelijke nummer komen te vervallen. En erger nog: een nieuwe aanvraag voor omzetting met nummerbehoud is nog niet ingediend.

Wij eisen van Belsimpel dat het door ons aangevraagde abonnement per direct bij KPN in kracht wordt hersteld met nummerbehoud. Daarbij eisen wij terugkoppeling van de klantenservice op behoorlijke wijze. Plus een compensatie voor het feit dat wij al sinds een maand in het bezit zijn van een telefoon, die wij door de onduidelijke communicatie van Belsimpel en de fouten die Belsimpel heeft gemaakt bij het indienen van de aanvraag bij KPN, nog nauwelijks hebben kunnen gebruiken.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

belsimpel.nl

Heeft op 17 maart 2014 om 20:51 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Het abonnement met nummerbehoud is ingegaan op d.d. 03-02-2014. Daarbij hebben wij een compensatie aangeboden voor het ongemak.

Belsimpel.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door milax