Klacht: Klachtmelding afhandeling zéér traag in het Corendon Mangrove Beach Hotel

Joke Snijders op 21 oktober 2020 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Al sinds de 2e dag van ons verblijf op het Mangrove Beach Hotel van Corendon, hadden wij lekkage in de badkamer van onze kamer,waardoor wij telkens bij een toiletbezoek met onze voeten in het water stonden , (een keer of 6) opnieuw doorgegeven, maar pas op de één na laatste dag werd er in de middag actie ondernomen dmv. het verwijderen van het toilet én plaatsen van een compleet nieuw toilet , een andere ergernis die we tegenkwamen was de airco op de kamer die er ‘ s avonds op steeds dezelfde tijd 21:00u. mee ophield , hier is tot 3 maal melding van gemaakt maar pas op de vooravond van ons vertrek is deze gereset en functioneerde toen weer naar behoren

De grootste ergernis ondervonden wij echter van de toestroom van de lokale bevolking in de weekeinden , wij als nederlandse toeristen moeten ons eerst laten testen alvorens wij naar Curacao toe mogen, zij hoeven dat niet , en gaan massaal aan de poolbar van het zwembad hangen terwijl op de borden uitgebreid de regels te lezen zijn (welke aan de bar hangen), met betrekking tot de social distancing ,na meermaals ons ongenoegen hierover te hebben geuit en ons beklag hebben gedaan bij de guest relation desk , hebben we met een groep van 8 personen(omdat er niets gebeurde! ) een gesprek met de General Manager dhr.Birey , geëist hier kwam niets uit alleen dat hij de lokale bevolking niet kon missen omdat deze geld in het laatje bracht, nóg meer dan wij en dat dit in deze corona tijd hard nodig was , wél werd ons toegezegd dat er méér door de security van het hotel zou worden opgetreden, maar na verschijnen van deze werden ze uitgelachen bij het zwembad,ze hadden totáál geen overwicht om hun waarschuwingen kracht bij te zetten en na een kleine 5 minuten nadat ze uit het zicht waren ,dromden de mensen weer massaal bijeen en was alles weer bij het oude ,óók was het zo dat de bediening van de poolbar schijnbaar liever met de lokale bevolking te doen had dan met de toeristen want als wij een drankje bestelden duurde het zo’n 10 tot 15 minuten voordat we wat kregen en dan was het eigenlijk nóg met een blik van wat moet jij hier?

Om het voor elkaar te krijgen in het hotel om een klacht ingediend te krijgen ben je zó een half uur tot 1uur verder, alles gaat zó traag dat je je daar aan gaat ergeren omdat het lijkt alsof je niet serieus genomen wordt ,ik wil hierbij maar zeggen dat de tijd die we hier allemaal mee kwijt waren toch wel flink opliep maar dat niet alleen , de onvrede die je er mee/over hebt is vele malen erger , je bent er een groot deel van de dag mee bezig, da’s niet plezierig en zou middels een tegemoetkoming van Corendon een beetje van de ergernis kunnen wegnemen achteraf…

Dan de reinheid van de (plastic)glazen, ze worden in vaatwassers gereinigd en da’s prima natuurlijk , alleen moet dan denk ik de temperatuur óf de programmaduur óf het reinigingsmiddel aangepast worden, want tot meerdere keren toe pakte ik schone kopjes of glazen waar nog resten van lippensift op zaten en oogden de glazen nog smoezelig ,hierdoor kreeg mijn vrouw spontaan een uitbraak van koortslippen en kon zich bijna niet ‘buiten’ vertonen , (en ze wilde nog wel zó graag van de zon genieten) omdat haar mond /lippen (boven én onder) helemaal onder de bulten en zweren zaten , hierdoor belandden we in het nieuwe ziekenhuis van het eiland alwaar wij na 3 en een half uur eindelijk geholpen werden, om vervolgens bij de apotheek in de buurt van het ziekenhuis een middel te moeten kopen om de pijn te verlichten en de uitbraak een halt toe te roepen, waarna we weer naar het hotel konden, ook dit voorval heeft er toe geleid dat sowieso mijn vrouw , maar ik ook een domper kregen op de toch al met al niet zo’n fijne vakantievreugde die je hoort te beleven als je op vakantie bent .

Wat in de brochure stond over het verder afbouwen van het hotel en dat we daar geen hinder van zouden ondervinden is op z’n zachtst gezegd niet waarheidsgetrouw,….op meerdere dagen waanden we ons op een bouwplaats , de herrie die we hoorden van zagen , slijpen , timmeren ed. gaven ons nou niet bepaald een vakantiegevoel …

Nogmaals verzoeken wij U dan ook voor de geleden ‘schade’/ bederf vakantiepret/gevoel ,geef een blijk van vergoeding naar ons toe om het leed wat te verzachten…

Gewenste Oplossing:

Het was een prachtig nieuw hotel, vriendelijk personeel aan de desks bij binnenkomst van het hotel, op een enkeling na (was misschien druk of had niet goed geslapen?!), Justin de reisleider die ons wegwijs moest maken en zorgen dat problemen opgelost konden worden deed zijn uiterste best en oogste ook veel waardering , het eten in de eetzaal was prima , lekker en lekker gevarieerd , het nieuw opgezette Barbequen was een topper !!!, de Sushi die je kon eten was matig tot slecht ,(lees;te veel vet vlees), de Foodstreet was goed en ook al was het elke dag hetzelfde , het menu was dusdanig groot dat je redelijk kon rouleren, dus voor ieder wat wils...

In de eezaal non je bij het 'pastastation' door Robert je opgediende pasta laten verrijken , hij deed dat met zóveel verve en vertoon dat hij van mij de naam Mr. Artist kreeg , dat had hij verdiend vond ik !

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

Reactie van de melder van de klacht Joke Snijders

2 jaren geleden - Bij het kopje Gewenste Oplossing stond bij het invullen van het formulier Waar Was Je Wel Tevreden Over...

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Joke Snijders