Klacht: Klachtenbrief

op 09 juli 2016 over Expedia in de categorie Online Reisbureaus

Geachte heer/mevrouw,

Mijn twee vrienden en ik zijn zojuist terug van onze vakantie in Albufeira waarvan wij zeker genoten hebben, maar helaas zijn er voorafgaand en tijdens onze vakantie toch wat dingen gebeurd waarover wij niet tevreden zijn.

Op het moment dat wij ons appartement uitgekozen hadden besloten wij online te boeken. Dit verliep erg moeizaam omdat jullie website, naar mijn idee, erg onduidelijk is. Bijvoorbeeld omdat er gevraagd wordt om een luchtvaartmaatschappij en vluchtnummer terwijl deze nog niet bekend zijn en jullie dit volgens mij juist aan mij moeten vermelden. Ik kwam er in ieder geval niet uit wat nu de bedoeling was. Nadat we eindelijk bij de betaalstap waren aangekomen bleek dat er alleen met creditcard betaald kon worden. Helaas beschikken wij hier niet over en dus ging de boeking op dat moment niet door. Het had fijn geweest als wij dit van te voren hadden geweten, want dit heeft ons veel tijd gekost.

Nadat wij iemand met een creditcard geregeld hadden besloten wij het telefonisch een poging te geven. Samen met de meneer aan de telefoon wilde ik een appartement, vlucht en auto reserveren. Ik vroeg of er andere mogelijkheden waren om te betalen omdat wij zelf niet over een creditcard beschikken en dus mijn vaders creditcard moesten gebruiken, wat we liever niet wilden. Hij gaf aan dat dit niet mogelijk was en dat dus mijn vaders creditcard gebruiken de enige optie was. Nadat de kamer al gereserveerd was werd verteld dat deze in het hotel zelf betaald moest worden en daarna gaf meneer aan de auto er niet bij te kunnen boeken omdat de naam op het rijbewijs gelijk moet zijn aan de creditcard naam. Ik heb aan meneer gevraagd of er andere mogelijkheden zijn omdat wij juist bij Expedia wilde boeken zodat we alles in één konden boeken en betalen. Hij gaf aan dat we zelf op zoek moesten naar een auto bedrijf en deze er apart moesten bijboeken of dat we ‘het risico op zich ook wel kunnen nemen om met een ander rijbewijs aan te komen omdat ze het niet altijd checken’. Bizar. Inmiddels was ons ‘eenvoudig online een kamer-vlucht-auto vakantie boeken’ opgelopen naar anderhalf uur telefoongesprek waarbij we hotel en vlucht apart betalen en de auto zelf apart moeten bijboeken. Er werd totaal niet meegedacht of andere opties gegeven. Ik vroeg of wij op het vliegveld een auto konden huren zonder creditcard en volgens deze meneer kon dit.

Omdat ik dit niet in m’n eentje kon beslissen voor mij en mijn twee vrienden vroeg ik of ik een halfuurtje mocht om te overleggen en weer terug te bellen om de vlucht erbij vast te zetten of niet. Dit kon niet. Nadat ik overlegd had met mijn vrienden besloten wij het toch te doen omdat we totaal geen zin meer hadden om er nog meer tijd in te steken. Ik belde terug, heb het hele verhaal aan een andere collega moeten uitleggen om te zorgen dat de vlucht alsnog bij de kamer geboekt kon worden. Er werd toen verteld dat de vlucht niet bijgeboekt kon worden omdat de kamer al vast stond. En dus werd er een aparte reservering van gemaakt. We gaven al onze gegevens door en toen bleek er een storing in mevrouw haar pc te zijn waardoor de boeking niet vastgezet kon worden. Ik vroeg of ik doorgeschakeld kon worden met één van haar collega’s aangezien hun pc wel werkte maar dit kon niet. Ik moest opnieuw terug bellen. Dit deed ik. Na voor de zoveelste keer in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik weer dezelfde vrouw aan de telefoon met nog steeds een storing en moest ik wéér opnieuw terug bellen. Wij zouden ’s avonds rond 23.00 uur aankomen in het appartement en volgens de website kon er t/m 17.00 uur ingecheckt worden. Ik vroeg aan mevrouw of zij kon navragen of het een probleem zou zijn of hoe wij dit konden oplossen maar mevrouw gaf aan dat wij dan zelf even naar het hotel moesten bellen, wat ik erg belachelijk vind. Zeker na alle telefoontjes die wij al hebben moeten plegen.

Eenmaal aangekomen op vliegveld Faro was er geen enkel auto bedrijf waarbij wij zonder creditcard konden betalen waardoor wij een taxi hebben moeten pakken naar ons hotel voor €50,-. Het was inmiddels namelijk al 00:30 uur.

Als laatste punt wil ik nog vermelden dat er op de terugvlucht van 19.00 uur (lokaal) t/m 23.00 uur (lokaal) bijna geen eten meer te bestellen was. Alle sandwiches/saucijzenbroodjes e.d. waren op. Wij waren vanaf 16.00 uur aan het reizen, waren erg hongerig en rekenden er dus op in ieder geval wat broodjes tijdens de vlucht te eten, die er dus niet meer waren.

Je kunt je vast voorstellen dat dit allemaal bij elkaar erg vervelend is geweest. De kosten die wij extra hebben moeten maken aan het bellen, het huren van een auto (wat dus een stuk duurder werd) en de taxi kosten. Maar ook de tijd die wij overal aan kwijt zijn geweest. Wat ik vooral vervelend vond is dat ik werd behandeld als iemand die teveel vragen stelde en er totaal niet werd meegedacht. Zelfs niet op het moment dat er vanuit jullie iets mis ging. Fouten kunnen gemaakt worden maar naar mijn idee mag ik op z’n mist wat medewerking verwachten. Uw collega’s raadde mij een aantal keer aan om het hotel te annuleren aangezien het met de auto niet (in een keer) lukte. Ik heb op een reisbureau gewerkt en geleerd dat je alle opties uit de kast haalt i.p.v. gelijk een annulering aan te raden (en dus geld mis te lopen).

Ik ga ervan uit dat dit niet jullie manier van zaken doen is en daarom vraag ik jullie om een tegemoetkoming. Ik zou het jammer vinden als ik niet meer bij Expedia kan boeken omdat ik bang ben dat dit jullie manier van werken is.

In afwachting van uw reactie.

Danielle Cleuskens

Ik zou tevreden zijn als Expedia een tegemoetkoming zou kunnen geven voor alle moeite, geld en tijd die mij deze vakantie extra gekost heeft.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Expedia

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Expedia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DanielleCleuskens