Klacht: Klacht word door Bol.com niet serieus genomen!!

op 03 september 2018 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Hallo,

Op 31 augustus plaatste ik een klacht over Bol.com met Refnr.: 737291
Ik deed mee aan het partnerprogramma van hun en plaatsen hun aanbiedingen op mijn pagina op FB. Ik kreeg een mail dat mijn account was geblokkeerd omdat ze de pagina niet kon vinden en omdat andere gebruikers mijn link zouden delen. De opgebouwde commissie werd niet uitbetaald.

Ik plaatste hier mijn klacht want ik vond dit een rare reden, aangezien mijn pagina gewoon zichtbaar is en mensen op FB wel vaker linken delen.Bovendien werd op mijn reactie gewoon niet meer gereageerd.

Bol.com zei dat de klacht in behandeling werd genomen.

Zojuist kreeg ik een mail van Bol.com. Dit was zijn mail:

Op het moment dat wij keken op de aangemelde Facebook pagina stond er dat deze niet meer bestond en bereikbaar was. Toevallig was dit na onze mail over de blokkering van het account wel het geval. Ondanks dat zagen we zaken gebeuren die onze regels overtreden. Zoals gezegd werden er in meerdere Facebook groepen en pagina’s links gedeeld met jouw siteID. Het kan inderdaad zijn dat men de door jou geplaatste berichten deelt, maar niet dat men precies dezelfde affiliate link gebruikt in een geheel nieuw bericht zoals hieronder. Omdat jouw siteID daar wordt gebruikt, wordt jij daar verantwoordelijk voor gehouden. Omdat we zagen dat de gegenereerde commissie afkomstig was van die links en dus niet van de links die jij zelf zou hebben geplaatst op jouw Facebook pagina, hebben we besloten deze commissie ook niet meer uit te betalen.

En dit is mijn antwoord:

Beste,

Dat is mijn profiel helemaal niet!!
En er staat duidelijk bij dat deze persoon de link heeft gedeeld. Dat gebeurd vaker op FB kan ik niet voorkomen.

Als ik wist dat dit kon gebeuren dan had ik gezorgd dat deze niet gedeeld kon worden.
Er staat nergens in de voorwaarden dat de linken niet gedeeld mogen worden.
En daarbij had men mij ook kunnen attenderen dat het delen van linken op FB niet toegestaan is.

Ik zou graag willen weten op welk adres ik de eindverantwoordelijke kan bereiken waarmee mijn juridisch adviseur contact kan opnemen?

Beste: Wat zijn dit voor actie’s die Bol.com hanteert? En waarom stellen jullie mij verantwoordelijk voor iets wat ene ander doet, waar staat dat in de voorwaarden?

Ik wil dat Bol stopt om allerlei reden te verzinnen om mijn commissie af te pakken en mijn account gewoon deblokkeert!!! Bovendien moeten zijn mensen waarschuwen als zoiets gebeurt en niet mag!!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 04 september 2018 om 11:03 geantwoord

Beste,

Wij blijven bij het standpunt wat mijn collega X je heeft geschreven in haar e-mail.

Daarmee sluiten we dit bericht.

Jolanda van bol.com
- - -- - -- - - - -- - --- -- - - - - - - - - - - - - - - - -

Heeft op 04 september 2018 om 13:31 geantwoord

Dit noemt Bol.com dus opgelost. Iemand anders zit met mijn linken te spammen en ipv die persoon aan te spreken word ik hiervoor gestraft. Voor mij is Bol afgedaan en ik raad ook iedereen aan hier geen aankopen meer te doen!

Alle klachten die gemeld zijn door Beheerder SK