Klacht: Klacht T.a.v. Korte houdbaarheidsdatum Davitamon Junior 1+

op 25 mei 2016 over Op = Op voordeelshop in de categorie Deal-Sites

Beste,

In september 2015 heb ik bij de Op=Op Voordeelshop, vestiging Dollard 2-4 te Zwijndrecht, Davitamon Junior 1+ gekocht. Gezien deze in de aanbieding waren, € 2,99p/st, heb ik er negen gekocht.
Nu, is het mei 2016 en ben ik er dus achter gekomen dat de houdbaarheid van de vitamines tot eind november 2015 bleken te zijn. Hier ben ik erg van geschrokken.

Het feit dat jullie dit in de aanbieding verkopen zorgt ervoor, zeker bij een gezin met meerdere kinderen, dat je er meerdere tegelijk koopt. Gezien er in 1 busje 60 stuks zitten, kan ik concluderen dat je er slechts 1 kon kopen. Dit gezien het feit dat 60 stuks voorraad is voor 2 maanden (precies tot de einddatum). Dit had vermeld moeten worden om de gezondheid van kleine kinderen te waarborgen.

Ik ben van mening dat ik zelf verantwoordelijk ben voor wat ik koop, dus ook controle van houdbaarheid. Daarbij moet ik wel vermelden, waar ik in het verleden ook Davitamon Junior heb gekocht, deze in de meeste gevallen een houdbaarheidsdatum hadden van ruim 1,5 jaar. Ook in jullie vestiging te Zwijndrecht, waar ik op mei jl. op de exact dezelfde busjes heb gekeken, bleek een ruime houdbaarheidsdatum te zitten.
De verkoopmedewerkster gaf aan dat zij niets met mijn klacht kon doen. Zij geeft aan, naar eigen zeggen, telefonisch contact te hebben gezocht met haar rayonmanager. Ook deze kon niets voor mij betekenen.

In deze dien ik een klacht in om volgende redenen;
– Ik vind het een zeer kwalijke zaak dat jullie vitamines in de aanbieding verkopen die slechts een houdbaarheidsdatum van 2 maanden hebben. Dit had of eerder in de aanbieding moeten komen of er moest bij vermeld worden dat de houdbaarheidsdatum op kort termijn zou verlopen!
-Ook jullie nemen in deze een risico ten aanzien van kleine kinderen. Ik ben van mening dat ik hieruit kan opmaken dat het voordeel bij jullie als Voordeelshop meer opweegt dan de gezondheid van kleine kindjes.

Omdat ik in betreffende vestiging geen degelijke reactie tegemoet zag, dan helaas via deze weg.

Groet Priscilla,

-Ik ben pas echt tevreden wanneer Op=Op Voordeelshop de vitamines retour neemt en het bedrag aan mij retourneert.

-Verder wens ik graag dat Op=Op Voordeelshop aangeeft dat het in de aanbieding doen van het product met zeer beperkte houdbaarheidsdatum niet heel slim was geweest. Dit had niet gemogen of had aangegeven moeten worden! Hoe kan ik hen hierin anders nog vertrouwen? Ik zal dan ook mensen in mijn omgeving moeten waarschuwen voor dit soort taferelen.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Op = Op voordeelshop

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Op = Op voordeelshop nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rbajnath
x