Klacht: Klacht slecht afgehandeld

op 03 juli 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De volgende klacht diende ik in bij Arriva:
k heb een klacht over lijn 50 naar Leiden vanaf Tempeliersstraat in Haarlem om 23.04 op 19 juni 2019.
De chauffeur reedt door zonder te stoppen terwijl ik op de halte stond, mijn hand opstak en floot. Schandalig!
Ik heb ook een klacht over de aanduiding op het matrixbord bij deze halte. De info over lijn 50 staat op de verkeerde halte aangegeven. ’s nacht is dat zeer slecht te zien.
Welke ontwerper is de verantwoordelijke voor zo een flagrante fout?
Kortom, ik ben zeer ontevreden over de service van Arriva.

Het antwoord van Arriva is deels onwaar, deels onzinnig:

In uw melding geeft u aan dat lijn 50 de halte Tempeliersstraat voorbij is gereden ondanks dat u kenbaar maakte dat u mee wilde reizen. De halte Tempeliersstraat wordt niet meer aangedaan door lijn 50. Dit is dan ook de reden dat de chauffeur is doorgereden. Dit is terug te vinden op de informatie in het bushokje en op het matrixbord. Wij zijn het met u eens dat de informatie op het matrixbord niet goed leesbaar is. Er zal op dit matrixbord een update plaatsvinden welke er voor zorgt dat de informatie duidelijk leesbaar is.

Lisa Luyke
Manager Klantenservice

Ten eerste, de halte is niet opgeheven (dit is op de site van Arriva terug te vinden) de chauffeur was dus nalatig ( lijn 50 die een half uur later kwam stopte wel)ten tweede, het matrixbord met de correcte info staat bij de verkeerde halte.

Ik ben tevreden als Arriva de verantwoordelijkheid neemt voor de twee fouten:
1. Het doorrijden van de chaffeur en excuses daarvoor aanbiedt
2. De incompetentie bij het behandelen van mijn klacht aanpakt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 03 juli 2019 om 19:09 geantwoord

Beste JuniorvR,

Wat jammer om te lezen dat je ontevreden bent over ons antwoord. Onze excuses hiervoor.

Je hebt gelijk. Lijn 50 komt inderdaad wel bij de Tempelierstraat, maar door werkzaamheden tijdelijk bij de halte van lijn 80. Wij begrijpen uit jouw reactie dat lijn 50 de halte voorbij is gereden terwijl je daar stond te wachten. Dit is vervelend en wij bieden je hiervoor onze excuses aan.

Het voorbij rijden van een halte kan verschillende oorzaken hebben. Er was bijvoorbeeld geen plaats meer in de bus of de chauffeur heeft je niet bij de halte opgemerkt.

Jouw reactie sturen wij door naar de vestiging, waar deze verder wordt uitgezocht. Als blijkt dat het de fout van de chauffeur is, dan wordt hij of zij hierop aangesproken. Als de bus vol was, volgen wij de komende periode deze rit op dit tijdstip om vast te stellen of er een aanpassing moet plaatsvinden in de dienstregeling. Indien nodig wordt er een extra bus ingezet.

Je geeft aan dat de matrixborden de verkeerde informatie geeft en niet goed leesbaar is. Deze borden zijn niet van Arriva. Daarom maken wij een melding van je bevindingen bij de verantwoordelijke organisatie.

Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door JuniorvR