Klacht: klacht over vers producten (groente/fruit)

op 25 juni 2016 over Nettorama in de categorie Supermarkten

Beste Nettorama,

Al meerdere malen hebben wij de onlangs aangekochte groenten en/of fruit rechtstreeks de kliko in moeten kieperen.
Helaas gebeurd het regelmatig dat het fruit een dag na aankoop al vol schimmel staat.
Meerdere malen gebeurd met aardbeien, die regelmatig aan het begin van het seizoen bij jullie in de aanbieding zijn (die wij inmiddels dus maar niet meer bij jullie aanschaffen), we zijn hiermee al eens langs het filiaal gegaan(Oisterwijk), waar we nieuwe voor terug kregen. (waar vervolgens ook een dag later al de schimmel op stond en dus ook weer de kliko in gingen). Onlangs de brocoli uit de reclame, deze lagen al geel aangeslagen in de winkel (teken dat ze al heel lang geleden afgesneden, en dus niet vers zijn!). Toen we deze wilden gaan koken, stond er ook al de schimmel op. Ook de haricots verts, verpakt uit de koeling (uit Kenia) zijn lastig te beoordelen op versheid en houdbaarheid, de houdbaarheidsdatum is namelijk onleesbaar. Ook deze zijn dus al eens in de vuilnisbak beland. En nu hebben we 2 dagen geleden framboosjes gekocht, en jawel, ze staan na 2 dagen vol schimmel.

Wat ons opvalt, vaak zit er (veel) vocht in de verpakkingen van jullie groente/fruit. Dit versnelt het rottingsproces natuurlijk heel erg.
Daarnaast worden ze niet vanuit de koeling aangeboden aan de consument. Thuis bewaar ik mijn groente en fruit altijd op een koele, droge en donkere plek. Bij versproducten van de concurrent gaat het dan ook nooit zo mis als bij de producten van Nettorama.

Nettorama zit niet bij ons in het dorp, we rijden er altijd graag een stukje voor om, vanwege de goede prijs/kwaliteitsverhouding. Tevens wel de reden waarom we niet iedere keer heen en weer rijden met ons bonnetje en de rotte artikelen. Qua groente/fruit ben ik er dan ook inmiddels echt wel klaar mee. Er is nu al voor zeker 20 euro rechtstreeks de vuilnisbak ingegaan.

Ik heb van het laatste geval foto’s gemaakt, deze zou ik jullie dan ook graag willen laten zien maar dat is niet mogelijk middels jullie eigen contactformulier en hiermee gaat het ook niet lukken..

Een vergoeding allereerst, voor de slecht houdbare producten.
Overigens staat er op deze producten vrijwel nooit een houdbaarheidsdatum, danwel een bewaaradvies.

Daarnaast raadt ik jullie aan eens serieus te overwegen of jullie leverancier wel passend is. Tenzij jullie graag uitstralen dat jullie rot(tend) fruit danwel groente verkopen.

Ik hoor graag hoe jullie ons tegemoet gaan komen.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nettorama

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nettorama nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Erika van Noorel