Klacht: klacht over niet geleverde reis

op 06 juli 2012 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op donderdag 05-07-2012 kwam ik om 17:12 op station Heerenveen. De bedoeling was om per trein terug te reizen naar Franeker. Daarvoor had ik de dag tevoren een e-ticket
geboekt (dagretour ticketnr: 9092202)
De trein van 17:31 reed echter maar tot Akkrum , verder ging niet ivm blikseminslag.
daar ik suikerpatient ben ,moet ik op tijd medicijnen innemen en eten.
De toegezegde bussen ( er kwam om ca 17:52) slechts 1 bus.

Aangezien er niemand wist wanneer een 2e cq 3e bus zou komen , voor vervoer naar Leeuwarden, waar ik dan op zijn vroegst om ca 19:34 een trein naar Franeker zou kunnen nemen,heb ik mij door mijn dochter per auto op laten halen.
Daardoor was ik kort voor 19:00 thuis. Kon dus iets te laat
medicijnen innemen en eten.
De afstand die mijn dochter afgelegd heeft in de auto is :
a. Herbaijum – Akkrum NS Station 44,5 km
b. Akkrum NS Station – Herbaijum 45,1 km

Ik verzoek u mij de gereden km @ €0,19 te vergoeden of
de gebruikte benzine 9 ltr te vergoeden. Het niet afmaken
van de treinreis en dus teveel betaalde voor het genotene
kan dan vervallen.

Vergoeding benzine kosten ca 9 ltr of 89,6 km @ 0,19
zouden mij tevreden stellen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 09 juli 2012 om 12:04 geantwoord

Klant heeft zelf besloten niet te wachten op vervangend vervoer, noch heeft hij gebruik gemaak de omreismogelijkheid. Er was dus treinverkeer, maar niet rechtstreeks en er was busvervoer. Klant heeft besloten een taxi te nemen en dat is eigen besluit van de klant. Dergelijke kosten vergoeden wij niet. Er is op dat moment geen vervoersovereenkomst met NS. Bovendien was er busvervoer. Voor het argument dat de klant medicijnen diende in te nemen hebben wij alle begrip, maar wij zijn niet aansprakelijk voor de gevolgen hiervan. Wij garanderen geen treinverbindingen. Daarom geadviseerd medicijnen mee te nemen in de trein.

Alle klachten die gemeld zijn door buuremie