Klacht: klacht over huurauto

op 07 oktober 2017 over Expedia in de categorie Online Reisbureaus

Besten,
Bij deze wil ik een klacht indienen betreffende Expedia reisorganisate.

Voor onze zomer vakantie naar Lefkas (Griekenland) heb ik in het voorjaar een fly-drive arrangement geboekt via Expedia. Het betrof hier een door Expedia aangeboden package-deal met vlucht (amsterdam-athene v.v.), auto en appartement. Bij aankomst op de luchthaven van Athene werden wij opgepikt door een medewerker van het autoverhuurbedrijf (Surprise). Onderweg naar hun kantoor (ca.15 minuten van de luchthaven) kwam ik in gesprek met de medewerker en ik vertelde dat wij nog door moesten naar Lefkas.Hierop kregen wij de mededeling dat wij de gereserveerde auto niet mee konden krijgen aangezien Lefkas een eiland is en hun auto’s niet op de eilanden verzekerd waren. Bijverzekeren was ook niet mogelijk, wij konden de auto onder geen enkel beding mee krijgen. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met Expedia, zij waren niet bekend met deze beperking en konden het op dat moment ook niet oplossen. Zij kwamen met het voostel dat we maar terug moesten naar de luchthaven om daar zelf een auto te huren. Uiteindelijk hebben wij op de luchthaven van Athene een auto gehuurd a ca. €1400 voor 2 weken. Bij thuiskomst heb ik contact opgenomen met Expedia en heb hun verzocht de kosten van de auto te vergoeden. Tot nu toe weigert Expedie dit. De kosten voor de huurauto van Surprise heb ik wel terug gekregen, deze waren (nier verrassend) zeer laag (ca. €400). Expedia beroept zich op de reisvoorwaarden waarin gesteld is dat er mogelijke reisbeperkingen (geografische en nationale grenzen) zijn voor gehuurde auto’s. Expedia vindt dat wij als klant deze reisvoorwaarden hadden moeten lezen en dat wij daarom zelf verantwoordelijk zijn voor de gemaakte kosten. Ik ben van mening dat Expedia verantwoordelijk is aangezien zijn deze fly-drive als pakket hebben aangeboden. Ik heb Expedia gemeld dat ik uitermate teleurgesteld ben in hun standpunt en verdere stappen zal ondernemen. Inmiddels heb ik via het internet begrepen dat Expedia een behoorlijk bedenkelijke reputatie heeft als het gaat over het niet nakomen van afspraken en het in rekening breng van extra kosten aan klanten. Mogelijk draagt mijn klacht bij om het handelen van Expedia als reisorganisatie via uw site aan de kaak te stellen.

Met vriendelijke groeten
Jan van Helvoirt
Visstraat 14 Oss
5345 DJ
06-51717422

ik ben tevreden als Expedia mijn extra kosten voor de huurauto vergoed

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Expedia

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Expedia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jan van helvoirt