Klacht: Klacht over het ontbreken van een jaarafrekening elektriciteit en verrekening teruglevering

op 30 januari 2014 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik mijn klacht over het tot op heden ontbreken van mijn jaarafrekeningen en de verrekening teruglevering van mijn zonnepanelen aan u kenbaar maken.
Mijn klacht betreft het volgende:
In juni 2013 heb ik zonnepanelen geïnstalleerd en is dit conform de procedure aangemeld bij de netbeheerder Liander en zijn de meterstanden doorgegeven.
Liander heeft mij per mail laten weten dat de elektriciteitsmeter geschikt is voor het terugleveren van elektriciteit.
Ik heb tot op heden geen jaarafrekening gehad van mijn elektriciteit. (de jaar afrekening van het gas heb ik reeds op 15 oktober ontvangen).
Volgens Oxxio was dat te wijten aan de netbeheerder Liander die nog geen meterstanden hadden doorgegeven van de terugleverantie.
Volgens de netbeheerder Liander is de energieleverancier verantwoordelijk voor het opnemen van de meterstanden.
Bij zowel Liander als Oxxio is het niet mogelijk om de meterstanden van mijn teruglevering op te geven noch telefonisch, noch via internet. Een meteropnemer is ook niet bij mij langs geweest.

Zo wijzen dus de energieleverancier en de netbeheerder naar elkaar voor het opgeven van de meterstanden en geen van beide accepteert mijn meterstanden.

Na diverse keren telefonisch hierover bij Oxxio gerappelleerd te hebben en navraag bij de ACM, werd het mij duidelijk dat het hier toch echt een nalatigheid betreft van Oxxio.
Door een wetswijziging is de energieleverancier vanaf 1 augustus 2013 verantwoordelijk voor het opnemen, controleren en vaststellen van meterstanden.
Voor alle zekerheid geef ik u de meterstanden door per 30-1-2014:
Electriciteit: 19205
Teruggeleverde electriciteit: 288
Gas: 7669
Ik verzoek Oxxio vriendelijk om binnen vier weken op mijn klacht te reageren en op basis van de opgegeven meterstanden de jaarrekening op te maken en de teruglevering van elektriciteit te verrekenen.
Indien mijn klacht binnen deze termijn niet is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie.

Hoogachtend,
Drs. N.P.J. de Jong

Zie bovenstaand.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Oxxio

Heeft op 13 maart 2014 om 14:26 geantwoord

We hebben de klant op 4 februari 2014 een e-mail gestuurd met de oplossing.

Heeft op 13 maart 2014 om 14:53 geantwoord

De geboden "oplossing" is dat ik mijn meterstanden doorgeef per e-mail. men stelt: "Uiterlijk eind april 2014 ontvangt u de juiste jaarafrekening." Meterstanden doorgegeven, doch er is nog een afrekening. Tot mijn grote verbazing werd ik vorige week 's avonds gebeld door OXXIO of ik mijn meterstanden wil doorgeven??? Deze nieuwe meterstanden voor zowel gas als Electra doorgegeven, maar inmiddels nog steeds geen jaarafrekening. Dus hoezo probleem opgelost??? Niks opgelost dus! Ik begrijp niet waarom dit allemaal zolang moet duren. Als dit de service is van OXXIO en het serviceniveau niet verbeterd, dan stap ik aan het eind van mijn contract over naar een andere leverancier!

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door npjdjong