Klacht: Klacht over het beeindigen van een studie geen toegang tot diensten

op 22 mei 2020 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Klacht 1 Ik heb via de LOI een HBO deeltijd studie aangevraagd echter voldeed ik niet aan de voorwaarden en kon ik dus niet starten met de opleiding. Mijn vraag over een 21 toets is volkomen genegeerd. Daarom heb ik na aanleiding van deze zaken een officiële brief gestuurd met de vraag de opleiding te beëindigen.(leerstof was al geretourneerd), wederom geen reactie op ontvangen maar wel een rekening van ruim 3000,- van een incassobureau of ik even de hele opleiding kon betalen. Hier was ik het uiteraard niet mee eens. Ik mag dus niet starten van de LOI maar wel ruim 3000,- betalen voor een dienst die ik niet kan en mag afnemen.

Klacht 2 Ik heb via de LOI een drie cursussen aangevraagd, WVO deelcertificaten. Er ging uiteindelijk wat mis met de betaling. Dit is inmiddels opgelost, helaas extern. LOI heeft mij toegang geblokkeerd tot de online leeromgeving. Zij kunnen dus nu geen diensten leveren terwijl ik wel moet betalen. Tevens heb ik gekozen voor betalingen in termijnen. Nu wordt er gezegd dat ik eerst het gehele bedrag moet betalen alvorens ik weer toegang heb tot de online leeromgeving. Dit was niet de afspraak. Men reageert niet op mailtjes die verstuurd worden. Telefonische zijn ze nauwelijks bereikbaar en als men eindelijk bereikbaar is word je alsnog niet geholpen.

Klacht 1 per direct met terugwerkende kracht beëindigen
Klacht 2 leeromgeving toegankelijk maken zodat ik verder kan met de studie. Ik betaal niet voor een dienst die ik niet kan afnemen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

3 maanden geleden - Beste Daniela,Wat vervelend om te horen wat er momenteel speelt. Wij begrijpen goed dat het erg frustrerend is dat de HBO-opleiding niet is stopgezet en dat de toegang tot de andere opleiding is geblokkeerd.Om bovenstaande problemen zo goed mogelijk te kunnen oplossen, hebben wij jouw dossier overhandigd aan onze Financiële afdeling. Het is dus mogelijk dat zij jou benaderen voor een gepaste oplossing. Je zult zo spoedig mogelijk van ons of van hen horen.Met vriendelijke groet,Denise, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door ontevreden LOI student