Klacht: Klacht over (her)levering

op 01 april 2013 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Beste,

Op 06/02/2013 kochten we voor € 1337 aan goederen bij IKEA Sint-Denijs-Westrem. We kochten een Älvros 3-zits MJUK ZW, een Älvros VBANK&BERGRUI MJUK ZW en 8 onderdelen voor een PAX-kast. Éen onderdeel, nl. de PAX LYNGDAL SDP 200×236 GLAS/ALUM, hebben we met eigen vervoer getransporteerd.
We verkozen om de overige aankopen te laten leveren door thuislevering. De bijkomende kosten waren € 159 voor transport en € 70 voor de ladderlift. Tijdens de aanvraag werden de volgende vragen gesteld:

de verdieping van het appartement (2e verdieping in ons geval)
de aanwezigheid van een goederenlift (wat niet zo was in ons geval)
de aanwezigheid van een terras (wat zo was in ons geval)
het adres van levering
de datum van levering

Bij de aanvraag voor de thuislevering werden ons geen vragen gesteld over de ondergrond waar de ladderlift moest komen te staan.

Op 09/03/2013 weigerde de transportdienst de aangekochte goederen te leveren omdat de buitenlift niet op de daarvoor voorziene plaats, nl. een grasplein aan de achterkant van het gebouw, kon geplaatst worden. Het had de dagen voordien namelijk geregend en de ondergrond zou niet stabiel genoeg zijn geweest volgens de transportdienst.
Na telefonisch contact met de customer service van IKEA werden we voor de keuze gesteld om de goederen op een andere datum te laten leveren waarbij we opnieuw moesten betalen voor de transport en de lift of we konden de goederen laten leveren op het gelijkvloers zonder enige manier om de goederen tot de tweede verdieping te verplaatsen. We moesten deze keuze dan ook nog zo snel mogelijk maken omdat de transportdienst bij andere klanten moest zijn. We hadden dus ook niet de tijd om een andere verhuisfirma te contacteren om na te gaan of de goederen op dezelfde dag naar de tweede verdieping konden worden gebracht met een ladderlift. Zonder de zekerheid of we de goederen effectief konden laten leveren op de tweede verdieping (lees: de goederen voor onbekende tijd en onbewaakt moeten stockeren op het gelijkvloers) hadden we eigenlijk geen andere keuze en moesten we opteren voor een nieuwe leveringsdatum.

Op 13/03/2013 is de transportdienst van IKEA dan voor een tweede keer langs gekomen om de aangekochte goederen te leveren. Tot onze grote spijt moesten we een bijkomend bedrag van maar liefst € 229 nogmaals betalen voor de herlevering. Hierbij moet nogmaals worden gemeld dat er ons geen vragen werden gesteld over de plaats waar de ladderlift moest komen te staan.
Bovendien hebben we contact opgenomen met de syndicus van ons gebouw die ons verzekerde dat het de verantwoordelijkheid is van de transportdienst om de plaats van levering na te kijken of toch op zijn minst de nodige vragen moet stellen over de staat van de plaats waar de ladderlift moet komen te staan.

We zouden dankbaar zijn mocht deze mail bij de verantwoordelijke voor klachten na levering terecht komen of mochten we ingelicht worden welke dienst hiervoor gecontacteerd moet worden zodat wij een terugbetaling voor het bedrag van € 229 kunnen verkrijgen.

Met vriendelijke groeten,
Sam Verhofstadt

Terugbetaling van extra transport- en liftkosten

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 02 april 2013 om 16:37 geantwoord

Betreft een klacht over IKEA Belgie.
Klant doorverwezen naar IKEA Belgie.

Alle klachten die gemeld zijn door Sam Verhofstadt