Klacht: Klacht over Arriva

op 31 januari 2013 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik moet elke dag met de bus naar school en naar werk, maar nu Arriva het Connexion heeft overgenomen kom ik er met vele lasten. De bushalte van Connexion was vlakbij, en was voor mij eigenlijk 2 minuten lopen. Nu is deze halte opgeheven doordat Arriva alles heeft veranderd en moet ik er nu 10 minuten/ kwartier voor rekenen om bij de bushalte te komen. Als ik daar dan eindelijk ben aangekomen en de bus komt dan rijd ie vaak door omdat het al “te vol” zit. Terwijl toen Connexion er nog reed had ik er nooit problemen mee, als deze bus dan toch wel stopt bij mijn halte sta ik 9 van de 10 x helemaal vooraan bij de chauffeur omdat het zó overvol zit. Eerst had ik een abbonnement van Connexion voor 72 euro per maand voor 3 zones waarmee ik onbeperkt de hele dag door kon reizen wat ik maar wou, nu heb ik een abbonnement van Arriva voor 100 euro per maand waarmee ik door een groot deel van Zuid Holland kan reizen (waar ik eigenlijk niet verder kom dan mijn school en mijn werk), maar dit kan alleen met het Arriva vervoer dus als ik naar mijn werk of ergens anders heen wilt moet ik alsnog voor mij trams of randstadrails betalen en dan een hoog tarief. Ik snap dat iedereen eraan moet wennen dat Arriva het heeft overgenomen, maar de prijzen die nu zo ontiegelijk hoog zijn gestegen vind ik echt te ver gaan. Ook is mijn abbonnement veel duurder omdat ik met de Qliner reis, ik vind dit nergens op slaan want ik kies er niet zelf voor om ermee te reizen? Waarom zou ik zoveel geld betalen voor een reis waarbij ik misschien 5 minuten eerder op mijn school kom, waarom zou ik zoveel meer voor de reis betalen als ik nieteens normaal ken zitten en de hele reis sta? Waarom moet ik eigenlijk zoveel onnodig geld betalen bij Arriva en hebben ze alles veranderd, dit brengt echt grote lasten mee en niet alleen voor mij maar voor meerdere mensen. Dit kan je vast vinden op facebook of twitter! En helaas kan ik nu niet anders door deze stomme abbonnenten waar ik helemaal niks mee kan! De bussen die er rijden die reizen totaal niet op tijd, vorige x heb ik 3 kwartier staan wachten op de bus terwijl die in dat uur toch echt om de kwartier hoorde te rijden? Ik ben het echt zó zat dat altijd maar de bussen te laat komen, en dat gebeurd niet 1 x maar echt meerdere keren. Want ik begrijp echt wel dat met het vervoer en met het weer soms vertraging oplevert maar toch niet elke dag om hetzelfde tijdstip? Waarom word hier niks aan gedaan, en waarom word er zo luchtig over gedaan terwijl het toch aardig veel bij mensen verveelt.. Ik ben van plan om geen abbonnement meer bij Arriva te nemen, ook 3 weken geleden is voor mij een abbonnement geactiveerd, mijn vader had netjes de 100 euro betaald maar hij kreeg maar geen melding? Mij lukte het ook niet om de bestelling op te halen, dus mijn vader belde naar Arriva en heeft anderhalf uur aan de telefoon gezeten waarvan meer dan de helft zeker in de wacht gestaan! Ik snap dat jullie het druk hebben met alle klachten af te handelen, maar jullie service mag echt wel wat verbeterd worden! Nadat hij had gebeld, en alles zover geregeld zou worden gedaan, is het wéér niet gelukt dus mijn vader belt opnieuw en krijgt de telefoonlijn weer niet te pakken! Dan maar een mail sturen.. Nu 3 weken later heeft hij nog steeds niks gehoord over de andere 100 euro terug krijgen aangezien mijn vader het 2 x heeft geactiveerd ‘kijken of die het nu wel zou doen’ .. Mijn vader bellen, word gewoon 2 keer de hoorn opgehangen! Proberen ze je daarna ook nog eens het geld voor het volgende maand abbo aan te smeren?! GEEF MIJ MAAR GEWOON CONNEXION TERUG, VERTROUWD EN OPTIJD NAAR SCHOOL EN WERK!

Gewenste Oplossing:

Ik ben met geen ene oplossing tevreden, ik vind het echt een RAMP MAATSCHAPPIJ

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Arriva

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Arriva nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van

5 jaren geleden - Hallo 2408,Wij hebben je klacht ontvangen en gelezen. Wij betreuren je ervaring en bieden hiervoor onze excuses aan. Je klacht is in 2013 ingediend. Wij waren destijds nog niet actief op Klacht.nl, daarom heb je geen reactie van ons ontvangen. Aangezien wij ervan uitgaan dat je klacht niet meer actueel is, hebben wij deze gesloten. Mocht je alsnog willen dat je klacht in behandeling wordt genomen dan verzoeken wij je een nieuwe klacht in te dienen. Bedankt voor je begrip.Met vriendelijke groet, ^MF Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door 2408