Klacht: klacht LILLABO RAIL

op 28 januari 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Wij gebruiken als kinderopvang de treinrail van Ikea. Vandaag had een kindje een puntig scherp stukje afgebroken rail in de mond. Bij controle van de rest van de trein set bleek dat er nog 2 railstukken waren waar een stukje van was afgebroken. Het speelgoed is nog geen half jaar oud. Ik weet niet of dit vaker voorkomt maar dan is misschien een waarschuwing wel op zijn plaats. Wij durven het in ieder geval niet meer te gebruiken bij kinderen onder de 6 jaar. We dachten dat speelgoed van Ikea sterk genoeg was om normaal mee te spelen.
Gelukkig is het met dit kindje goed afgelopen, maar een melding vinden we toch wel op zijn plaats.

Graag duidelijk vermelden wanneer speelgoed een risico vormt voor kinderen onder de 6. kleine onderdelen is wel duidelijk, maar hout dat af kan breken is minstens zo gevaarlijk.

IKEA

Heeft op 19 februari 2014 om 17:54 geantwoord

We hebben de klant vandaag bericht gestuurd dat er een melding is aangemaakt. Veiligheid staat bij IKEA voorop en alle producten worden daarom uitgebreid getest. Dit moet niet kunnen gebeuren. In de waarschuwing bij de LILLABO rails staat aangegeven dat deze aanbevolen is voor kinderen vanaf 3 jaar. De betreffende afdeling gaat voor verdere afhandeling contact opnemen. IKEA Nederland

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door het kalfje