Klacht: Klacht koelkast

op 24 januari 2014 over Whirlpool in de categorie Electronica - Wasmachines

In november 2011 is onze keuken geplaatst met een koelkast van de whirlpool.In Februari 2012 zijn we in het huis gaan wonen en is de koelkast in gebruik genomen. Ons viel wel meteen op dat de koelkast meteen heel koud was. Zo koud dat de achterwand binnen een paar maanden vol met ijs zat. In eerste instantie dachten we dat de deur niet goed sloot en koelkast leeggeruimd, ijs eruit en weer opnieuw aangezet. Paar maanden erna zelfde probleem en ijs weer verwijderd. Dacht nog wel, goh deze moet snel schoongemaakt worden en op stand 1 stond hij bijna te vriezen. Aangezien we nog in een verbouwing zaten ook niet veel aandacht aan geschonken moet ik eerlijk zeggen.
In juni heb ik contact opgenomen met Whirlpool en deze stuurde een monteur.
Probleem volgens hem was het koelelement, daardoor was de koelkast te koud. Nieuwe afspraak, weer een andere monteur met een andere mening, maar nieuw element geplaatst. Tja vakantie breekt aan en na de vakantie bleek er weer een dun ijslaagje op de achterwand van de koelkast te zitten. een tweede monteur kwam kijken en deze constateerde dat het koelelement niet functioneerde en er een nieuwe moest komen.Weer nieuwe afspraak moeten maken omdat monteur onderdeel moest bestellen.Uiteindelijk komt het erop neer dat we voor een paar weken geleden de zoveelste reparatie hebben gehad aan de koelkast.LET OP!! NOG STEEDS VOOR HETZELFDE PROBLEEM en voor de zoveelste keer thuisblijven voor de monteur. Achteraf durf ik nog niet meer te vertellen hoe vaak de monteur voor de koelkast in totaal is geweest. WHirlpool komt uiteindelijk met de oplossing;januari 2014!! koelkast wordt omgeruild, volgens de monteur die kwam een bekend probleem met de circulatie in de achterwand in dit type koelkast. Maar omruiling gebeurt niet zomaar, koelkast is inmiddels tussen de 2 en 3 jaar oud en omruiling kan gebeuren als we 250 euro voor de nieuwe koelkast bijbetalen omdat we de andere koelkast al meer dan 2 jaar hebben gebruikt!!!! Nu breekt mijn klomp en ben ik naar mijn mening ook terecht boos. Het probleem is al bekend sinds de koelkast bij ons voor de eerste keer gerepareerd werd in juni 2012.
De monteur geeft aan dat dit een bekend probleem is van deze koelkast en dit vaker gezien heeft.
Waarom moet ik nu 250 euro voor een koelkast (waarvan het probleem bekend is en jullie al zo vaak een monteur voor langs hebben gestuurd) betalen?
Natuurlijk hebben we de koelkast gebruikt ( dit was volgens de telefoniste ook de reden waarom de bijbetaling is)Maar wat moeten we anders? apparaat uitzetten en niet meer gebruiken? Dit is geen oplossing!!
Al die keren dat ik voor een monteur, die alleen komt kijken wat er aan de hand is en de volgende monteur die komt voor reparatie, die keren kan ik al niet meer tellen. Dit heeft me ook de nodige snipperuren gekost..wie betaald mij dat??
Ook vraag ik me af waar jullie de grens leggen bij die reparaties. Tel die uren maar eens uit. Dure reparatie en uiteindelijk nog steeds geen oplossing.

Huidige koelkast vervangen door nieuwe koelkast, zonder bijbetaling.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Whirlpool

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Whirlpool nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marjulan