Klacht: Klacht 4 seizoenen dekbed Cinderella

Brechje81 op 14 december 2021 over Beter Bed in de categorie Bedden

Ik heb nog geen jaar geleden een online bestelling gedaan voor een Cinderella 4 seizoenen classic dekbed van 220×240. deze ook netjes ontvangen. In de loop van de zomer het zomer dekbed gaan gebruiken en na enkele weken bleek deze niet in orde. een hele sectieverdeling bleek te ontbreken waardoor de de vulling op een hoop ging zitten en de rest van et dekbed geen vulling meer had. Dit een keer losgeschud, maar dit bleek geen oplossing, omdat het na enkele dagen weer op een klont zat. Beter Bed hierover via mail geïnformeerd enkele weken geleden.

Naar aanleiding van die mail verwijzen mij naar de dichtstbijzijnde Beter bed winkel in de buurt. Daar kunnen ze het oplossen. Aldaar kon/wilde medewerkster mij niet helpen omdat het om online bestelling ging. Type dekbed wat ik had werd ook niet in de winkel verkocht. Onverrichter zake weer naar huis gegaan.

Gebeld met klanten service.
Die mevr. adviseerde me om dekbed retour te zenden en nieuwe te bestellen. Ik heb aangegeven dat ik dit niet kon, omdat ik dan geen dekbed meer had. Ik zou graag zien dat ze eerst nieuwe toe zouden sturen en dan zal ik na ontvangst de andere alsnog retour zenden. Dit kon ze helaas niet zo toezeggen, dit moest ze overleggen. Ik zou de zelfde dag voor 17:00 een reactie via mail ontvangen. Helaas pas volgende dag na 17:00 uur reactie. Hierin werd aangegeven dat het dekbed wat ik had niet meer leverbaar was en ik op hun site een andere uit mocht kiezen.

Ik op hun site gezocht naar het zelfde merk, zelfde kenmerken en afmeting. Er stond er 1 met precies de zelfde naam en kenmerken, maar €30 duurder. Een andere optie was er ook niet qua dezelfde kenmerken. Ik heb dit naar hun gemaild. Helaas kreeg ik de mededeling dat ik dan wel het verschil van €30 moest bijbetalen. Ik heb aangegeven dat ik dit niet erg klant vriendelijk vond, ook met het oog op het feit dat ze me al voor niks naar de winkel gestuurd hadden. Daarnaast liep er een kortingsactie van 11%. daarmee kwam het dekbed op een verschil van nog geen €1,50.

Helaas, Beter bed ging hier toch echt niet in mee. Ik kon 10% korting krijgen. Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord hiermee ging en niets wilde bij betalen. Ik kan er niks aan doen dat een bepaald artikel niet meer leverbaar is. Ik heb hun dat ook aangegeven dat ik een passend aanbod wilde ontvangen waar ik niet op bij hoefde te betalen.
Ik kreeg na enkele dagen wederom een mail dat ik 10% korting kon krijgen. Ondertussen was er bij Beter Bed een actie gaan lopen voor 15% korting, waardoor het betreffende dekbed zelfs goedkoper was dan wat ik ervoor betaald had. Ik heb ze hier op gewezen en nogmaals om een passend aanbod gevraagd. Helaas heb ik hier geen reactie meer op gekregen.

Daarom enkele dagen later maar weer eens met ze gebeld dat ik een retour formulier wilde ontvangen omdat ik het dekbed niet meer wilde. Dit omdat ik erg teleurgesteld was in hun service Een dame ging mijn dossier even nakijken en vroeg of ze me even in de wacht mocht zetten. Dit was akkoord. Vervolgens heb ik meer dan 15 minuten in de wacht gezeten en toen werd de verbinding verbroken.
Ik heb vervolgens lichtelijk gefrustreerd nogmaals gebeld. Een andere dame aan de lijn. Ik heb het hele verhaal nogmaals uit de doeken gedaan. Ze vond het heel vervelend. Ze wilde toch even mijn dossier nakijken. Gelukkig werd deze keer de verbinding niet verbroken. Deze dame had goed nieuws. Ze had intern overlegd en ik kon het dekbed van €30 duurder kosteloos ontvangen. Ze wilde wel even het productnummer noteren. Er bleek dat er een levertijd van 3-4 weken op zat, of dit een probleem was? Hier had ik geen problemen mee, ik had dit zelf al gezien en was blij dat het probleem kosteloos opgelost werd. Ik heb nog wel om een bevestiging per mail gevraagd. Deze zou ze terug sturen.

Enkele uren later kreeg ik de bevestiging; dat ik het dekbed besteld had en dat deze me toegestuurd zou worden als ik €195 over had gemaakt??!!!
Ik heb toen toch lichtelijk boos wederom naar Beter bed gebeld. Ik kreeg deze keer een aardige meneer aan de lijn. Ik moest wel weer het hele verhaal uitleggen. Hij ging het intern bespreken en zou er maandag op terug komen. Maar helaas, geen mailtje/telefoontje.
Ik heb dus zelf maar weer gebeld. Helaas kon de dame die ik aan de telefoon kreeg me niet doorverbinden met de meneer die zo netjes uit eigen beweging zijn naam had gegeven zodat ik naar hem kon vragen als ik niks gehoord had. Nee, zonder achternaam kon ze niks.

Ik dus nogmaals het steeds langer wordende verhaal verteld. Maar deze dame vond dat ik geen recht had op een kosteloos dekbed, omdat ik het dekbed al gebruikt had. Toen ben ik toch wel even boos geworden. Daar ging nu de discussie helemaal niet over (en dat is ook nooit een punt geweest). Ik heb van Beterbed al te horen gekregen dat ik iets anders uit mocht zoeken voor de aanschafprijs. Ik heb naar haar meerdere gevraagd, omdat ik bij haar helemaal niet verder kwam. Helaas werkte ze hier niet aan mee. Ze zou het intern bespreken en er morgen op terug komen. Dat was vandaag… maar helaas. Ik heb natuurlijk niks gehoord.

Dat ik kosteloos (dus zonder enige extra kosten) een gelijkwaardig dekbed ontvang.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Beter Bed over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Brechje81