Klacht: [email protected]

op 29 juni 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste,

Op dit moment, met het mooie weer probeer ik met de bus te reizen. Dit wordt mij echter vreselijk moeilijk gemaakt. Het begon bij de bushalte vuurbaak in Noordwijk, waarbij de bus niet op is komen dagen en ik verbrand ben omdat er amper schaduw was en ik er niet vanuit was gegaan dat ik een half uur in de brandende zon moest wachten op mijn bus naar Leiden. Buiten dat ik vind dat het verbazingwekkend is hoe slecht de buslijnen op elkaar aansluiten, met name in het weekend, kwam vervolgens mijn aansluiting ook niet opdagen. Waardoor ik in anderhalf uur tijd niet verder ben gekomen dan wat ik in een kwartiertje met de auto had kunnen doen.
Buiten dit alles heb ik eerder dit jaar al eens een tentamen gemist omdat een bus 10 minuten te laat was en ik hierdoor mijn aansluiting en een belangrijke afspraak heb gemist. Ik heb hier al via klacht.nl een klacht over ingediend, waarop ik van arriva het bericht ontving dat deze het gingen oppakken. Hier heb ik verder weinig meer van gemerkt.
Persoonlijk vind ik het bizar dat dit, anno 2019, nog de stand van zaken is binnen het bedrijf arriva. Naar mijn mening lopen zij 10 jaar terug in de tijd mbt hun beperkte visie op aansluitingen en bus frequenties waarbij ze blijkbaar niet in staat zijn om te anticiperen op onverwachte situaties. Tuurlijk kan t ov niet perfect zijn maar dat de ns redelijk optijd rijdt, er goede informatie beschikbaar is en 100% op groene stroom rijdt, bewijst voor mij als reiziger wel in welke stappen de arriva nog flink achterloopt.

Wanneer ik als reiziger erop kan rekenen dat er een bus komt en dat deze redelijk optijd komt. Wanneer dit niet het geval is, wat ik soms kan begrijpen, verwacht ik hier duidelijke informatie over beschikbaar is. Ik ben tevreden wanneer de arriva eens orde op zaken gaat stellen en meegaat in de tijd. Want dit slaat helemaal nergens op.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste Kirstenr,Jeetje het zit je dus mee zo te lezen. Jammer om te lezen dat je deze ervaringen met ons hebt. Begrijpelijk dat je ervan baalt als een bus niet op komt dagen.Helaas heb ik te weinig informatie om je klacht door te kunnen geven. Zou je onderstaande informatie nog aan ons door kunnen geven? - Op welke buslijn stond je te wachten in Noordwijk? - Op welke lijn stond je te wachten? - Wat was de vertrektijd van deze bus? - Welke aansluiting is er niet geweest? - Waar moest je overstappen? - Bij welke halte? - Wat was de vertrektijd van deze bus? - In welke richting wou je reizen?Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Een dienstregeling is één grote puzzel. Het is gewoon niet mogelijk om alle bussen en treinen perfect aan te laten sluiten.Zodra ik de gevraagde informatie heb ontvangen geef ik je klacht door aan de desbetreffende afdeling. Excuses voor het ervaren ongemak.Met vriendelijke groet, Lina Arriva Klantenservice Medewerker

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste Kirstenr,We hebben nog geen reactie van je gehad.Jeetje het zit je dus mee zo te lezen. Jammer om te lezen dat je deze ervaringen met ons hebt. Begrijpelijk dat je ervan baalt als een bus niet op komt dagen.Helaas heb ik te weinig informatie om je klacht door te kunnen geven. Zou je onderstaande informatie nog aan ons door kunnen geven? - Op welke buslijn stond je te wachten in Noordwijk? - Op welke lijn stond je te wachten? - Wat was de vertrektijd van deze bus? - Welke aansluiting is er niet geweest? - Waar moest je overstappen? - Bij welke halte? - Wat was de vertrektijd van deze bus? - In welke richting wou je reizen?Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Een dienstregeling is één grote puzzel. Het is gewoon niet mogelijk om alle bussen en treinen perfect aan te laten sluiten.Zodra ik de gevraagde informatie heb ontvangen geef ik je klacht door aan de desbetreffende afdeling. Excuses voor het ervaren ongemak.Met vriendelijke groet, ^Wouter Medewerker Klantenservice Arriva

Arriva

Heeft op 11 juli 2019 om 18:18 geantwoord

Beste Kirstenr,

We hebben nog geen reactie van je gehad.

Daarom sluiten we deze melding af.

Excuses voor het ervaren ongemak. Heb je nu of in de toekomst nog vragen over deze melding of een ander voorval, dan kun je contact met ons opnemen via onze Twitter-pagina onder @Arriva_NL, Facebook-account Arriva Nederland of ons online contactformulier op Arriva.nl.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Kirstenr