Klacht: keukenblad!

op 20 juli 2016 over Superkeukens in de categorie Keukenleveranciers

Wij hadden vorig jaar een nieuw keukenblad nodig, dit hebben wij dan gekocht bij Superkeukens. Er kwam een monteur langs om de maten op te meten, deze kwam erachter dat wij een te dik keukenblad hadden besteld en hij heeft toen de maten laten veranderen. Hier hebben wij dan ook van super keukens bericht van ontvangen dat dit was gewijzigd, toen het keukenblad gemonteerd werd kwam de monteur erachter dat het blad toch de verkeerde dikte was dit, is dus mis gegaan bij de bestelling. maar hoe dan ook dit blad moest passend worden gemaakt zodat wij toch konden koken en zo, want ja je kunt niet zonder blad 3 weken of zo. het blad was lelijk gemonteerd met een zeer dikke kit rand en sloot aan het einde niet aan bij de tegels, waardoor je daar een gat zag. maar door dat de monteur hier veel langer werk aan heeft gehad, en zeker 2 uur langer. Wilden wij dat zij ons hierin tegenmoet kwamen, dat deden ze niet want hij had toch tenslotte langer gewerkt. Ja maar dat was niet onze schuld toch?

wij hebben nog een voorstel gedaan van, dat wij wel de monteur zijn uren betalen en omdat wij een aanbetaling hadden gedaan op het blad , wat voor hun als het nu vervangen moest worden waardeloos. het resterende bedrag van 661 euro niet zouden betalen. want bij vervanging van het blad zouden hun de nieuwe kosten van de monteur betalen en het nieuwe blad. nou hier gingen ze niet mee akkoord. en wij dachten het is niet mooi maar laat het dan maar zo zitten nog een paar jaar en dan kopen wij toch een nieuwe keuken. En zagen er tegenop om alweer op een kort te tijd de keuken helemaal leeg te halen.

Maar omdat ik met hun voorstel van niet akkoord ging van nog 450 te betalen, werd het toch een nieuw blad van hun kant. En kreeg toen een mail waarin stond dat ze een nieuw blad hadden besteld en een beter als de vorige keer en deze keer met waterkering. Nou ik dacht prima dan maar ik kom dan nog wel terug op de kosten van de monteur, o’ja..ze zeiden ook eerst dat wij het zelf schuld waren dat de monteur langer werk nodig had omdat wij zelf niet het oude keukenblad eraf gehaald hadden. Dit zouden wij met de monteur bij het inmeten van het blad hebben afgesproken, nou echt niet!! dit hebben wij ook na gevraagd bij de monteur, en die zei..dat spreek ik nooit af met de klanten want niet iedereen is even handig om een blad eraf te halen en daarbij is het ook mijn werk zei hij. Maar al een klant het wel doet scheelt het natuurlijk in het uur tarief. Mijn man had zoals de vorig keer voor zover alles van het blad los gemaakt zodat hij alleen nog het blad eraf moest halen en dit was zo gebeurd.
Wij hebben toen de montage moeten uitstellen van het nieuwe blad omdat ik erg ziek was geworden en ik in staat was om een keuken leeg te halen. Uiteindelijk is het nieuwe blad op 27 juni geplaatst en dit blad paste meteen en de monteur had duidelijk minder werk als de vorige keer, wat hij zelf ook een paar heeft herhaald. Toen belde de meneer van super keukens en wilde weten of nu alles oké was en het blad goed gemonteerd was. Nou ik heb hem toen terug gemaild en verteld dat de kit rand nu wel goed was en blad sloot nu ook goed aan en was geen gat meer te zien. Hij verwees ons ook meteen naar het restant bedrag, en ik heb hem toen nog eens gewezen op het fijt dat hij ons als leugenaar neer zat wat betreft afspraken met de monteur en omdat het nu duidelijk was dat hij veel minder werk heeft gehad door fout geleverd blad. En wij weer met z’n tweeen een extra dag verlof voor moesten opnemen, ons in de kosten tegenmoet kwamen.
Nou dit hebben wij geweten!!
Op 18 juli jl hadden wij een afspraak bij super keukens om dit te bespreken, het was nu de eerste keer dat de verkoper wel sorry zei dat het zo is gelopen. Maar dat was het ook want in de kosten konden zij niets doen voor ons. Want de monteur had die uren nu eenmaal gewerkt om ons het blad passend te maken. En wij konden dan een messenblok krijgen als compensatie voor het leed, want het was tenslotte een blok van €100,- euro zei hij. Wij zeiden toen doe dan maar die honderd euro van de rekening af, NEE dat gaat niet want daar hebben wij geen ruimte voor. Waarop wilden gaan en dit thuis wilden overdenken wat wij hiermee moesten doen.
Nou de verkoper werd een beetje kwaad en zei ….nee ik wil het nu afhandelen vandaag. Ik zei ja maar daar komen wij denk ik vandaag niet met jou uit. Waarop hij heel hard door de zaak naar de filiaal manager riep. Vonden wij erg intimiderend. Nou de manager kwam erbij zitten en begon over of wij nu tevreden waren over het nieuw geplaatste blad, wij zeiden ja nu is het goed gemonteerd alleen hebben wij weer het verkeerde blad ontvangen het zou waterkering hebben en dat heeft dit blad niet. Waarop zijn antwoord was….ja goed dat was van ons een gunst geweest maar bij deze dikte is er geen waterkering en had niet in de mail mogen staan. En het blad was nu goed gemonteerd en wat dan wel het probleem bij ons was en dat wij ons aan de afspraken moesten houden en gewoon betalen want wij moesten ons aan de afspraken houden?? O’ja maar hun niet?
Naar een rekensom van hun los te hebben gelaten op de montage kosten, zeiden hun dat het ging om 1 uurtje extra en waar maakten wij ons druk om. Want als je iets besteld ergens moet je er ook voor thuis blijven. Ik zei hebben wij ook de eerste keer gewoon gedaan maar door jullie fout moesten wij nog eens vrij nemen. Ook zei hij dat de monteur nu minder werk had omdat hij de situatie kende bij ons. Sorry wat is dit voor een uitspraak?? Toen wij weer wilde opstappen kwam de manager met het voorstel om een uurtje van de rekening af te halen (dus € 60,- euro) wij voelden ons zo voor het blok gezet dat wij wel niets hebben getekend maar onder protest gezegd als het niet anders kan?? En wilden zo snel als mogelijk weg uit die winkel. Hij kon de rekening niet in het systeem aanpassen omdat ze een ander programma hadden gekregen?? Kriebelde iets op de rekening en zei… willen jullie dit nu pinnen?? Ik zei nou nee maak het wel over, waarop hij twijfelde om ons te laten gaan. Wij voelden ons echte dieven en heb hier echt een naar gevoel van. En wij zijn het nog steeds niet met gang van zaken eens.

Groetjes Susanne de Winter

als dit toch op een alsnog redelijke manier wordt afgehandeld.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Superkeukens over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door wintertjes