Klacht: Keuken bezorging 2 dagen vooraf per brief maand uitgesteld

op 16 januari 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

In november bestelden wij onze keuken met de afspraak dat op 21 december de keuken geleverd werd. Op 19 december kwam er een brief dat er 1 kast en 1 la miste en de keuken dus eind januari geleverd werd.
De oude keuken was inmiddels gesloopt.
Ikea heeft 3 telefoonnnummers en 2 emailadressen van ons en overleggen niet even of de keuken zonder deze 2 onderdelen geleverd kan worden. Ik kan niet een maand zonder keuken!

Meteen gebeld en de keuken is op 21 december incompleet geleverd. De kast en lades waren bij Ikea bij ons in de buurt ruimschoots op voorraad, dus zelf gehaald.

Ikea heeft onze telefoonnummers en emailadressen en overlegd dus niet. Men begrijpt toch dat een keuken niet 2 dagen vooraf per brief gecanceld kan worden, de plaatsing bereid je voor. Wij hadden vakantie genomen, apparatuur gehuurd en mensen geregeld voor het plaatsen van de keuken.

Bovendien was het december en had de brief zomaar niet of later bezorgd kunnen worden of later bezorgd kunnen worden en had het niet meer geregeld kunnen worden

Dat IKEA voortaan met de klanten communiceert via de telefoon of mail zodat de klant weet wat er speelt en er afspraken gemaakt kunnen worden: bv incompleet leveren en zelf een kastje halen bij IKEA in de buurt...
Dit had overlegd moeten worden en niet 2 dagen vooraf per brief eenzijdig gecanceld!

Excuses en communicatie over de onderdelen die wij dus bij de winkel hebben gehaald en dus niet meer geleverd hoeven worden. Ik kom er niet door bij het IKEA telefoonnummer...
In bijlage de keuken op het moment van de brief, 2 dagen voor de bezorging, zo zou IKEA ons ruim een maand laten zitten.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 06 februari 2014 om 14:53 geantwoord

Naar aanleiding van deze melding hebben wij geprobeerd om telefonisch in contact te komen met de melder. Helaas is dit niet gelukt. We vinden het vervelend dat de klant het proces rondom de vertraging van de keukenlevering zo ervaren heeft. Mocht de melding nog actueel zijn dan vernemen wij graag een tijdstip waarom we de klant het beste telefonisch kunnen bereiken. IKEA Nederland

Heeft op 11 februari 2014 om 07:39 geantwoord

De klacht is helemaal niet opgelost! Één bericht op voicemail met de mededeling dat er de volgende dag terug gebeld wordt... NOOIT meer iets vernomen en nu is het opgelost?????
Ik ben erg ontevreden!

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van IKEA beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door IreneM