Klacht: kastje naar de muur

op 27 juli 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Afgelopen zondag onze wasmachine gekocht in December 2014 voor de 3e keer in storing. Ding gaat ongeveer om het half jaar kapot omdat er een ondeugdelijke sensor inzit die eigenlijk de waterpomp aan moet sturen. Echter gaat deze steeds kapot. De monteur die eerder geweest was heeft dat ons ook verteld dat deze sensor een te vaak voorkomend probleem is.

Aangezien de garantie in December vervald dit ook gemeld aan de klantenservice van Wehkamp en gevraagd hoe dat op te lossen is na de garantieperiode. Als een apparaat gewoonweg ieder half jaar stuk gaat is het in mijn ogen een ondeugdelijk product.
En met 2 kleintje in wasbare luiers is een wasmachine een noodzaak.

De medewerkster adviseerde ons om de klacht nog even niet te melden bij de storingsdienst (dat kon zoiezo pas op maandag) en Wehkamp zou contact met mij opnemen met een gepaste oplossing.

De dag er op zelf maar gebeld naar de Wehkamp want blijkbaar hadden ze geen haast met terugbellen. Deze medewerkster heeft ons toegzegd dat de kapotte teruggenomen zou worden en dat we een andere konden bestellen. Alleen moesten we even contact opnemen hoe of wat met de financiele afwikkeling.

Dus mijn vrouw heeft een nieuwe wasmachine uitgezocht en dus nogmaals bellen naar de Wehkamp. Toezegging gekregen dat de oude een dag later opgehaald zou worden en de nieuwe gelijk geleverd.

Mooi geregeld en eind goed al goed denk je dan.

Dus dinsdag staat de bezorgdienst voor deur om de kapotte op te halen maar zonder nieuwe wasmachine.
Dus wederom weer gebeld naar de Wehkamp. Deze medewerkster kon er weinig aan doen, vertelde ons dat de omruiling met bijbetaling eerst goedgekeurd moest worden door de afdeling finance. Die je uiteraard niet te spreken krijgt. Als tegemoetkoming een waardebon ontvangen van 25 euro voor het hele gedoe. Duidelijk aangegeven dat wij niet zonder wasmachine kunnen en dat we dezelfde dag nog antwoord wilde hebben wanneer de nieuwe geleverd word.

Om 17.00 uur maar weer de klantenservice gebeld hoe of wat.
Volgens de medewerker heeft de afdeling finance om 16.50 uur de zaak opgepakt maar er niets meer mee gedaan omdat ze om 17.00 uur toch naar huis gaan.

Vandaag maar weer gelijk om 08.00 uur gebeld. blijkt dat de afdeling finance een brief gestuurd heeft dat het verschil in prijs eerst gedeeltelijk betaald moest worden. Als ze gisteren gewoon gebeld hadden zoals de afspraak was dan had ik het hele verschil gewoon direct kunnen betalen via ideal en was de wasmachine vandaag geleverd.

Maar een brief sturen is blijkbaar makkelijker want die is vandaag niet binnen gekomen dus duurt alleen maar langer.
De medewerkster van de klantenservice kon zoals altijd niets meer voor me doen.

Dat zij me meermaals verkeerd voorlichten was ik op dat moment spuugzat en wilde de wasmachine gewoon vandaag nog ontvangen.
Uiteraard word daar niet aan meegewerkt want dat is logistiek niet mogelijk.
Ook een vette grote leugen aangezien ik al 16 jaar in de logistiek werk dus dondersgoed weet hoe dat gaat.

Gevraagd of ze een code aankonden maken voor de kapotte wasmachine met het retourbedrag , dan zou ik de nieuwe bestellen en gelijk afrekenen met Ideal zodat hij morgen in huis zou zijn was ook geen optie.

UIteindelijk maar gezegd dat ze de nieuw bestelde wasmachine konden annuleren en deze maar besteld bij een firma die wel de afspraken houd.

Het zou erg fijn zijn als de medewerkers eens op 1 lijn zouden zitten.
Heb meer dan vier verschillende medewerkers gesproken en iedereen zegt wat anders.

Wehkamp is ons als klant in ieder geval kwijt.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

Bericht van Wehkamp

7 maanden geleden - Beste, Wat ontzettend vervelend om te horen hoe dit proces is gelopen. Het is een opeenstapeling geweest van zaken die niet goed zijn gegaan waarvoor onze oprechte excuses. We willen graag voor je nagaan of we nog iets voor je kunnen betekenen en tot een oplossing kunnen komen. Zou je een e-mail willen sturen naar socialmedia@wehkamp.nl met daar in je klantgegevens en een kopie van de klacht zodat we je verder kunnen helpen? Met vriendelijke groeten, webcareteam wehkamp.

Reactie van de melder van de klacht vd hoef

7 maanden geleden - Nee sorry, wij zijn klaar met Wehkamp. Jullie zorgen maar dat het geld van de kapotte wasmachine zo snel mogelijk teruggestort word. Jaren terug ook een tv besteld. 25 euro bezorgkosten. Ik zie de vrachtewagen de parkeerplaats op rijden. Dus loop vast naar de deur, maar zie ze net zo hard weer wegrijden. Bezorgerd hadden gezien dat er geen lift was en de TV 2 hoog moest waar ze geen zin in hadden. Na 5 minuten een sms van de chauffeur dat ik niet thuis was. Aangekaart bij jullie en medewerkster was niet blij met mij en annuleerde mijn bestelling maar kon wel de 25 euro bezorgkosten betalen. Bij de tweede storing van de wasmachine was de wachttijd duurde de reparatie een paar weken en mocht er op kosten van Wehkamp een andere monteur komen. uiteindelijk is deze niet nodig geweest omdat we toen een wasmachine konden lenen. Jullie zijn veel te wisselvallig in jullie dienstverlening. Het ene moment lossen jullie dingen perfect op en dan is het hulde. maar dit is gewoonweg belachelijk hoe het deze keer gegaan is.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 27 juli 2016 om 18:25 geantwoord

Goedenavond,

We zien inderdaad dat de wasmachine retour is gekomen bij ons. Het bedrag wordt in dit geval binnen 2 weken gecrediteerd op uw rekening. Vervelend dat het zo gelopen is bij u. We vertrouwen erop dat het nu zo snel mogelijk in orde komt.

Webcareteam Wehkamp.

Bericht van Wehkamp

7 maanden geleden - Beste, Ik begrijp dat het een vervelende kwestie is. Echter hebben wij niet de mogelijkheid om een retourproces te versnellen. Wij doen ons uiterste best om de kwestie zo snel mogelijk af te handelen. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Heeft op 29 juli 2016 om 16:26 geantwoord

Hartstikke leuk en aardig

Maar de volgens jullie dinsdag verzonden brief is nog steeds niet ontvangen.
Dus als ik daar op gewacht had dan had de levering nog langer geduurd.

Of is het weer een manier om afgescheept te worden door de klantenservice?

@klacht.nl
Daarbij is het belachelijk dat een beklaagde bepaald of een klacht afgehandeld is of niet. De gene die de klacht indient zou dat moeten bepalen en niet de beklaagde.

Bericht van Wehkamp

7 maanden geleden - Beste, Wij zouden graag telefonisch contact met u opnemen om de laatsten plooien glad te strijken. Ik hoor graag op welk nummer u te bereikenen bent en wanneer het beste uitkomt. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, webcaremteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht vd hoef

7 maanden geleden - Het geld is teruggestort. De volgens Wehkamp verzonden brief gaat vermoedelijk via een flinke omweg want is nog steeds niet ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door vd hoef