Klacht: Kast met verkeerde plank geleverd, tot op heden geen oplossing

op 07 april 2016 over Woonexpress in de categorie Meubelwinkels

In februari heb ik dressoir Dorst online aangeschaft (ordernummer W86315) en afgehaald bij de Woonexpress in Amsterdam Zuidoost. Bij aankomst thuis bleek dat er van één van de laden dragende planken (plank G) twee linker versies in het pakket zaten, in plaats van een linker en rechter.

Ik heb diezelfde dag nog gebeld met de klacht, klantenservice verbond mij door met de vestiging in Zuidoost. Die hadden helaas geen dressoir meer op voorraad dus werd mijn klacht in het systeem gezet en zou ik spoedig antwoord krijgen. Een paar dagen later belde ik en werd er gemeld dat ik binnen vijf werkdagen antwoord zou krijgen maar ik hoorde niets.

Ik heb weer zelf contact op moeten nemen en kreeg een email terug, dat de planken besteld waren en dat ik ze in week 13 kon verwachten. Dat is inmiddels vorige week en ik heb weer geen bericht gehad.

Vandaag (7-4) weer gebeld en de mededeling gekregen dat \\\’er tot op heden geen antwoord is van de leverancier\\\’ en \\\’mijn collega is hier druk mee bezig u kunt volgende week antwoord verwachten\\\’.

Samenvattend:
– In februari kocht ik het kastje met verkeerd onderdeel, nu is het april en er is nog geen oplossing.
– Beloftes worden niet nageleefd, ik kreeg niet binnen vijf werkdagen een oplossing en ik kreeg niet in week 13 mijn planken
– Er wordt niet gecommuniceerd vanuit Woonexpress tenzij ik zelf contact opneem, over het feit dat de leverancier niets liet weten kreeg ik niet netjes een bericht in de week dat ik de planken verwachtte
– De fout wordt bij de leverancier neergelegd terwijl Woonexpress er zelf ook niet achteraan is gegaan \\\’tot op heden geen bericht\\\’. Dan gaat u toch bellen?

Al met al ben ik zeer ontevreden over de gang van zaken. Bij iedere andere winkel die met zijn tijd meegaat is een ontbrekende plank binnen een paar dagen geregeld en is het niet meer dan normaal om van een klantenservice te verwachten dat als gemaakte beloftes niet nageleefd kunnen worden er een tijdig bericht komt daarover. Ik zit nu al die tijd met de rommel van de dozen en planken van een incompleet kastje, die ik niet in elkaar kan zetten zonder de missende plank. En krijg telkens vage antwoorden. \\\’u krijgt volgende week antwoord\\\’.

Woonexpress hoeft slechts bij een van de andere vestigingen een doos met het dressoir Dorst open te trekken en planken G eruit te halen en op te sturen, moeten ze daar werkelijk maandenlang over doen? Ik vind het te triest voor woorden dat ik nu via andere partijen moet gaan klagen om een paar simpele planken te regelen.

UPDATE.
Zojuist bericht gehad (nadat ik op drie sites mijn klacht kenbaar gemaakt had) dat het gehele dressoir nogmaals naar Amsterdam gestuurd wordt en dat ik daar vanaf 14 april het ontbrekende onderdeel op kan halen.

UPDATE
16-4 bij Woonexpress, in het pakketje dat daar stond zaten weer verkeerde planken. Niets ten nadele van de twee vriendelijke medewerkers daar, maar ergens gaat er iets verkeerd, misschien volgende keer even controleren? Ze hebben de planken ook gezien en gingen intern overleggen. Er werd onder voorbehoud voorgesteld een geheel nieuw dressoir naar mij op te sturen en te laten monteren – zodra dat gebeurt ben ik tevreden. Vandaag, 19-4 kreeg ik een mailtje om een monteurafspraak te maken. Weer gebeld over waar het nieuwe dressoir dan is, klantenservice dacht dat de monteur het wel kon met het pakket dat ik al had, waar de verkeerde plank in zat, die ik inmiddels bij Woonexpress heb achtergelaten. Ik wordt weer teruggebeld.

Ik verwacht niet dat Woonexpress er een week over hoeft te doen contact op te nemen met de leverancier. Woonexpress kan ze vandaag bellen en de planken volgende week leveren.

Ik ben tevreden als:
- Ik de planken tijdig (volgende week) in bezit heb
- Ik niet telkens meer dan een week op antwoord hoef te wachten
- Het antwoord de oplossing bevat en dat die nageleefd wordt
- Bij wijziging van de plannen verwacht ik tijdig bericht met uitleg
- Dat Woonexpress zelf de verantwoordelijkheid neemt en niet doet of de neus bloed door naar de leverancier te wijzen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonexpress over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Woonexpress in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonexpress een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonexpress

Heeft op 12 april 2016 om 13:29 geantwoord

Beste Marianne,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Erg jammer dat het zo is gelopen.

Inmiddels hebben we je laten weten dat de juiste onderdelen klaar liggen deze week. Mochten er daarna nog vragen of opmerkingen zijn dan kun je natuurlijk contact opnemen met de klantenservice.

Sanne - Webcare Woonexpress

Heeft op 06 mei 2016 om 09:17 geantwoord

Er is tot op heden geen oplossing. De planken die nagestuurd waren klopten wederom niet. Inmiddels is het weer 'wachten op de leverancier'. Ik moet dat telkens zelf nabellen want ik krijg geen bericht van Woonexpress zelf. En als ik bel blijkt elke keer dat intern de communicatie ook niet zo goed verloopt. Een medewerker wilde een monteur langs sturen zonder dat het juiste pakket was gestuurd. En vandaag dacht een medewerker dat er afgelopen 2 mei een monteur was langs geweest. Beiden klopten natuurlijk niet. Ik begrijp niet dat de levering van een enkel plankje zo lang moet duren, als een nieuwe klant in uw webshop besteld bent u ook verplicht binnen 30 dagen te leveren. Maar zodra het geld binnen is, geldt er dan een andere termijn? Ik ben deze gang van zaken behoorlijk zat inmiddels.

Bericht van Woonexpress

1 jaar geleden - Beste Marianne, Bedankt voor je reactie. Erg vervelend dat het niet de juiste planken zijn, ik begrijp dat je teleurgesteld bent in de gang van zaken. Mijn collega's gaan het voor je uitzoeken en komen hier zo snel mogelijk op terug. Met vriendelijke groet, Sanne - Webcare Woonexpress

Alle klachten die gemeld zijn door Marianne-E