Klacht: Kassa

op 14 augustus 2017 over Lidl in de categorie Supermarkten

Goededag,
Ik ervaar al een paar keer in de Lidl aan de Wesselsstraat 500 dat mijn partner en ik daar heel grof, onvriendelijk en oneerlijk worden behandeld.
Vandaag was de druppel die de emmer deed overlopen.
In de rij voor de kassa had iemand zijn mand met producten laten staan en was nergens te bekennen. Mijn partner en ik besloten toen om onze producten op de band te zetten aangezien degene die wel voor ons stond al klaar was en de eigenaar van de mand er nog niet was.
Nadat wij onze spullen erop hadden gezet kwam de meneer van wie de mand was aangelopen en riep dat hij voor ons stond en dat wij aan de kant moesten etc.
Ik wees meneer erop dat hij niet zomaar een plek kon “reserveren” en weg gaan en komen wanneer hij dat wilt. Hij was ten slotte weg gegaan. Maar meneer was het daar blijkbaar niet mee eens. Hij zette zijn mand op de band en begon voor ons zijn producten op de band te gooien.
Een van de medewerkers stond naast ons en ik legde haar uit wat er aan de hand was. Het enige wat ze tegen de Meneer voor ons zei is dat hij zijn mand niet op de band mocht zetten en tegen ons dat zij niks kon doen omdat meneer al zijn spullen erop legde.
Ik vond het zo absurd! Zijn er geen regels of richtlijnen over het “reserveren van plekken” bij de rij van de kassa? En is personeel niet hiervoor getrained??
Dit is niet de eerste keer dat dit namelijk gebeurt.
Mijn partner en ik waren zo boos dat we alles hebben gelaten en weg zijn gegaan.
Wij zijn er nog hardstikke boos over en stappen liever de Lidl daar niet meer binnen. Het personeel is er zeer onvriendelijk wanneer je ze iets vraagt en het lijkt alsof ze alleen gefocussed zijn op 1 doelgroep die continue voor wordt getrokken.

Het zou fijn zijn als de personeel beter getrained worden om dit probleem te voorkomen.
Ook mag er wat vriendelijker tegenover de kopende klant opgetreden worden.
Ik werk ook in een winkel achter de douane op schiphol, ik weet wat klantvriendelijkheid inhoud en dit is ver van klantvriendelijk en beleefdheid!
Ook kan het geen kwaad om meer medewerkers van andere afkomsten aan te nemen, zodat mensen als mij zich ook daadwerkelijk welkom voelen in de winkel en niet ongemakkelijk en gehaast.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 14 augustus 2017 om 16:21 geantwoord

Heeft op 14 augustus 2017 om 23:56 geantwoord

Ik zie niet hoe een waardebon van 5 euro dit probleem oplost.
Zoals aangegeven stap ik het liefst de winkel daar niet eens binnen en mij omkopen met een waardebon van 5 euro lost dit niet zomaar op.
Het is iets waarvan ik vind dat het goed aangepakt moet worden zodat het inderdaad niet meer in de toekomst gaat gebeuren. Helaas heb ik er geen vertrouwen in dat er hier iets mee gedaan wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door Praf