Klacht: Kapotte accu

op 02 november 2017 over Stella Fietsen in de categorie Fietsenwinkel

Fiets heb ik in oktober 2017 gekocht, na 10 maanden begon de accu slechter te worden en binnen 2 maanden leverde de accu 30 procent minder ( Accu 14,5 Mha was nog geen jaar oud) Na contact met Stella kwam een monteur langs en heeft accu meegenomen voor test. Kreeg na een paar dagen bericht dat accu was afgekeurd en er een nieuwe geleverd zou worden. Dinsdag 31 okt 2017 wordt deze afgeleverd. Wat schets mijn verbazing blijkt de accu geen nieuwe te zijn ( was binnen 2 uur volledig opgeladen(zou toch meer dan 4-5 uur moeten zijn) en bij eerst fietstocht blijft de actieradius ver onder de te verwachtte nog geen 30 kilometer. moet vandaag nog kontact opnemen over deze foute levering

Heb de fiets gekocht voor groter afstanden en die kan ik nu niet halen. Zonder een goede accu had ik beter een gewone fiets gekocht, ik heb extra betaald voor het vermogen met minimaal 50 kilometer actieradius (belofte is in de reclame 80 kilometer) Aangezien het al na 10 maanden begon is dit ruim binnen de garantietermijn, daarom is een nieuwe accu op zijn plaats

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stella Fietsen over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Jo Rom

3 jaren geleden - Heb contact gehad met Stella (zelf gebeld) nieuwe accu moet ingereden worden, drie keer. dan komt hij pas op vermogen. Dus even afwachten hoe dat gaat.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Stella Fietsen in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stella Fietsen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stella Fietsen

Heeft op 03 november 2017 om 11:02 geantwoord

Heeft op 08 november 2017 om 14:01 geantwoord

Heb het advies van Stella gevolgd, en heb de accu nu drie keer volgens de voorschriften gebruikt, Alle keren leverde de accu slechts een actieradius van 30/31 km en volgens medewerkster Denise zou dat zeker meer dan 50 kilometer moeten zijn. M.i. is het feit dat de accu op zijn totale capaciteit moet komen door een paar keer te gebruiken wel waar maar dit gaat over slechts 5 tot 10% dus zou de accu vanaf het begin al een actieradius moeten hebben gehad van 45 kilometer of meer. de klacht is dus niet opgelost, of er is een verkeerde of een kapotte accu geleverd, maar zeker geen goede nieuwe Ga nog telefonisch contact opnemen over de kwestie en wacht op een oplossing van deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Jo Rom