Klacht: kapot panel lcd tv van 4,5 jaar oud en panel niet meer leverbaar

op 08 oktober 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik heb op 31-3-2012 een samsung led tv gekocht type UE55D8000 bij de Harense smid voor €2600,- en apart een service certificaat voor €300,-
Nu loopt er een blauwe streep door het scherm (verticaal) en heb ik de tv ter reparatie aangeboden bij de smos reparatie, want die hebben de garantie overgenomen. Krijg nu het bericht dat het panel (scherm) kapot is en niet meer leverbaar is. De smid reparatie kan niets meer voor mij doen en ik krijg van BCC (hebben Harense smid overgenomen) een voorstel om voor €518,- een nieuwe tv te komen uitzoeken. Ik vraag waarop dit gebaseerd is en zij zeggen jou tv is 54 maanden oud en de levensduur is 6 jaar dus dit is de restwaarde. In de winkel hebben ze mij gezegd dat deze tv minimaal 8 jaar moet meegaan bij normaal gebruik.
Ik vind dat Samsung moet zorgen voor beschikbaarheid van onderdelen gedurende de levensduur van een tv. Het kan mijn inzien niet zo zijn dat ik in 4,5 jaar €2100 heb afgeschreven en dan ook nog €300 aan een certificaat.

Ik wil een coulance regeling gebaseerd op een levensduur van 8 jaar.
Dit betekent dat ik naast de €518 die ik van BCC krijg nog €650 van Samsung wil ontvangen.. Berekening €2600/96 mnd x 24 mnd= 650,-

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AHW de Bont