Klacht: kapot en uitgepakt pakket

op 16 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

op 27 januari heb ik een pakket verzonden naar Griekenland.
PostNL International 3S | #3SKAAG3081061

2-feb-2018 – 13:40 Mislukte poging: Shipment not delivered. Addressee not present Greece
2-feb-2018 – 13:39 Bezorger is onderweg: Driver is en route Greece

Griekenland
Besteldatum Bestellen Verzendmaatschappij
25-jan-2018 9245217 PostNL International 3S
kavel Omschrijving Aantal
16148851 Bruine celluloid pop – Schildkröt lijf – Duitsland en 2 porseleinen poppenkopjes. 1

Totaal

De pop was apart ingepakt in bubbelfolie.
De doos was ingepakt in bubbelfolie, daaroverheen 2 lagen pakpapier.
De pakbon was uitgeprint en in een doorzichtige envelop stevig aan de buitenkant geplakt.
De koper ontving de pop kapot en los inde doos. De doos was niet meer ingepakt. Zoals u kunt lezen was ineens op 2 februari het adres weg.

Als post nl international zijn verantwoording neemt.
Ik heb de koper laten weten dat de aankoopsom terug gestort wordt door Catawiki. Ik ben tevreden als post nl mij schadeloos stelt voor €45-

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 16 februari 2018 om 11:14 geantwoord

Geachte mevrouw Brandt van den Dungen,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending beschadigd is aangekomen bij de ontvanger in Griekenland. Ik kan me voorstellen dat dit een teleurstelling is. Mijn excuses voor deze gang van zaken. Graag geef ik u een toelichting.

Naar aanleiding van uw bericht heb ik voor u een registratie gemaakt om vast te leggen dat u de schade bij ons heeft gemeld. De geadresseerde in het buitenland dient zo spoedig mogelijk, op het postkantoor in het land van bestemming, een schaderapport (damage report, CN24 formulier) te laten opmaken en foto's van de schade te maken. De zending moet in originele staat en inhoud meegenomen worden voor het opmaken van het schaderapport. PostNL zal op basis van het schaderapport beoordelen hoe de zending verpakt is geweest. Stuur een kopie van dit schaderapport mee met uw navraag. Per post heb ik u een navraagformulier gestuurd. Ik adviseer u om het formulier zo volledig en zorgvuldig in te vullen. Vermeld altijd in het Nederlands of Engels de inhoud, de barcode en het adres van de geadresseerde. Dit formulier met een kopie van het originele verzendbewijs zonder frankering stuurt u naar:

PostNL Klantenservice
Antwoordnummer 60417
8900 KS Leeuwarden

Ik adviseer u ook meer foto’s op te vragen van de beschadiging via de geadresseerde. Om in aanmerking te komen voor een schadevergoeding voor de schade aan de inhoud van uw zending spelen foto’s een beslissende rol. Laat u daarom met een digitale camera of mobiele telefoon voldoende duidelijke foto's nemen en meesturen met uw navraag. Het gaat om de volgende foto's:

• De verpakking in zijn totaliteit met zichtbaar de adressering en de barcode.
• Waar mogelijk een detailopname van beschadiging aan de verpakking.
• Een of meerdere foto's van het beschadigde artikel in zijn totaliteit.
• Een of meerdere detailopnames van de beschadiging.
• Een of meerdere foto's waarop de binnenkant van de verpakking goed te zien is.
• Een detailopname van het adres met de barcode.

Wanneer er geen foto's beschikbaar zijn kan de aansprakelijkheid van PostNL niet worden vastgesteld en wordt geen schade vergoed. Nogmaals mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Heeft op 16 februari 2018 om 12:38 geantwoord

de koper heeft alleen de doos, beschadigd, ontvangen. Bubbelfolie en pakpapier waren niet meer aanwezig.
Deze mevrouw woont in Griekenland. Het is te gek voor woorden, dat zij zoveel moeite moet gaan doen voor iets waar ze helemaal buiten staat.
Catawiki heeft inmiddels de aankoopsom teruggestort, dus ben ik benadeeld door de verzender, in dit geval Post nl. U ziet toch aan de foto's hoe de pop beschadigd is. Post nl, neem je verantwoording.

Alle klachten die gemeld zijn door mevrouw brandt