Klacht: Kan in het buitenland niet naar Nederland bellen

op 31 juli 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Donderdag 13-7 rond 14,00 uur werd ik door Simpel gebeld over de klacht van het plafond.
Ik was in Oostenrijk en zei dat dit gesprek me uitkwam omdat ik een nieuwe klacht had.
Ik kon niet naar Nederland bellen. Belde ik dan kreeg ik te horen: ‘’Het door u gewenste nummer bestaat niet.’’
De persoon zou dit aan de technische dienst door geven. Ik moest rond 15,00 uur het nog eens proberen en hij zou rond 15,30 uur opnieuw contact opnemen. Geen telefoon tot 19,15 uur mogen ontvangen, hij diverse keren gebeld. Alleen op recente belgegevens staat niets en ik had mijn telefoon steeds bij me.
Het probleem was er nog steeds. Hij stelde voor de simkaart in een ander toestel te doen en het dan te proberen. Hij zou over een half uur terug bellen of het gelukt was. De simkaart in een ander toestel deed het ook niet, met de simkaart van het andere toestel in mijn eigen toestel kon ik wel naar Nederland bellen.
Het is nu maandag 17-7 en ben nog steeds aan het wachten dat ik terug gebeld wordt.
Ik ben ruim 2 jaar abonnee van Simpel en onder tussen 3 vakanties verder maar nooit geweten dat ik in geval van nood niet naar Nederland kon bellen. Gelukkig heb ik het nooit nodig gehad. Onder tussen ben ik terug in Nederland.

Het abonnement zonder kosten beëindigen of een schade vergoeding omdat ik ruim 2 jaar niet naar Nederland kon bellen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

1 maand geleden - Geachte Zarah2310 Vervelend om te lezen dat u teleurgesteld bent, echter heb ik u op het afgesproken tijdstip en datum getracht te bereiken, helaas zonder resultaat. Gisteren 18-7 en vandaag weer belpogingen naar uw mobiele nummer 0643168477. Een poging om u te bereiken op uw vaste aansluiting lukt niet, er was een nummer door u opgegeven dat bestond uit 9 cijfers. Kunt u mij het juiste vaste nummer van u doorgeven aan ons om alsnog met u in contact te kunnen komen, het is de bedoeling om met u verder te praten en tot een goede oplossing te komen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, Met vriendelijke groet, Leon Simpel.

Reactie van de melder van de klacht Zarah2310

4 weken geleden - Hallo Leon, Ik heb die hele avond maar zitten wachten en zelfs tot maandag avond. De 2 pogingen gisteren heb ik later op de telefoon kunnen zien. ik was niet thuis heb dat ding niet altijd bij me. Vandaag was ik in Duitsland en had een kaartje waarmee ik kan bellen in mijn telefoon gezet. Ik zal zorgen dat ik morgen en vrijdag van 14,15 tot 16,00 uur bereikbaar ben op 0643168477, ik heb dat ding niet altijd bij me. Mvg Zarah2310

4 weken geleden - Nu klopt het ook niet bij het plafond. Mvg Zarah2310

Reactie van de melder van de klacht Zarah2310

3 weken geleden - Oplossing van Simpel. Wel vanuit het buitenland. Bellen Beste W.T.J.M. Cox, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te lezen dat u niet kunt bellen. Ik heb uw gegevens gecontroleerd maar zie geen blokkade op uw abonnement. Dit betekent dat wij op basis van uw gegevens geen oorzaak zien waardoor u het abonnement niet kunt gebruiken. Om die reden willen wij u graag spreken om u hiermee verder te helpen. Om u zo snel en efficiënt mogelijk te kunnen helpen wil ik u vriendelijk verzoeken onderstaande instructies te volgen: 1. Bel eenmalig naar ##002# om eventuele doorschakelingen op te heffen en noteer de melding die u te zien krijgt in het scherm. 2. Zet uw mobiele telefoon uit en aan. 3.Selecteer bij netwerk ‘handmatig’ in plaats van automatisch. U kunt daarbij elk beschikbare netwerk controleren op bereikbaarheid. Niet elk netwerk in het buitenland staat namelijk simkaarten van Nederland toe. Wanneer het toestel automatisch verbind met het sterkste netwerk hoeft dit niet te betekenen dat dit netwerk ook Nederlandse simkaarten toestaat. 4. Controleer of de roaming aan staat in het toestel. 5. Noteer het merk + type toestel waar u de simkaart momenteel in gebruikt. 6. Test uw simkaart in een telefoon van een ander merk en noteer in welk merk en type toestel u de simkaart getest heeft. 7. Noteer minimaal drie voorbeelden waarop u geprobeerd heeft te bellen en dit niet werkte. Noteer het nummer en de provider van de ander die u geprobeerd heeft te bellen, de postcode waar u zich bevond op dat moment, de datum, het tijdstip en de melding die u te horen of te zien kreeg waaruit bleek dat u niet kon bellen. Houdt er rekening mee dat de voorbeelden niet ouder mogen zijn dan 24 uur. Mocht het probleem na bovenstaande instructies niet verholpen zijn wil ik u vragen om telefonisch contact op te nemen via nummer 088-1005757 (normaal tarief) en de resultaten van de instructies aan ons door te geven. Ik help u dan graag zo snel mogelijk verder. Met vriendelijke groet, Rowena Simpel Klantenservice

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 11 augustus 2017 om 13:34 geantwoord

Geachte heer Cox,

Inmiddels heb ik begrepen dat u contact heeft gehad met meerdere collega's van onze klantenservice over het probleem bellen vanuit het buitenland naar Nederland.

Ik hoop dan ook dat de problemen zijn opgelost, zodat u ook in de toekomst gebruik kunt maken van het abonnement in het buitenland.

Leon

Simpel