Klacht: Kan geen gebruik maken van de afgesloten verzekering

op 14 juli 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Mijn zoon heeft afgelopen woensdag zijn boeken ingeleverd. Voor ons is dit jaar de eerste keer dat we bij Van Dijk boeken hebben besteld. Wat is er gebeurt?
Het boek van Latijn was licht beschadigd en werd niet ingenomen. Mijn zoon kwam thuis en ik dacht, geen probleem het is een ouder boek en ik heb aan het begin van het jaar een verzekering afgesloten. Echter op de borg van €75 werd ” hoppa” direct €55 ingehouden. Ik was niet verzekerd omdat de verzekering geldig is tot de dag van inleveren. Ik kreeg het verwijt van de klantenservice dat ik de voorwaarden maar goed had moeten lezen. Ook gaf ze aan dat het logisch is omdat wanneer je telefoon kapot gaat je dit ook meteen meldt bij de verzekeraar. Echter lichte schade aan een ouder boek vind ik zelf niet helemaal vergelijkbaar. Ik vind dit niet een nette manier van werken.

Ik ben tevreden wanneer ik toch gebruik kan maken van de verzekering en wanneer ouders beter geïnformeerd worden of tussentijds herinnerd worden dat schade niet gemeld kan worden bij inleveren.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 17 juli 2017 om 09:53 geantwoord

Beste Baartmans,

Naar aanleiding van uw klacht kunnen wij meedelen dat het betreffende boek “SPQR Latijn tekstboek leerjaar 1-3” aan het begin van het schooljaar nieuw is geleverd. Dit staat aangegeven op de afleverbon welke bij het pakket zit bij levering. Wanneer het boek bij met waterschade wordt ingeleverd wordt dit niet geaccepteerd. Wij willen niet dat een boek met waterschade weer bij een andere klant komt of bij ons op de plank komt te liggen omdat de kans groot is dat het boek gaat schimmelen.

Wanneer u een regeling heeft afgesloten kunt u de schade bij ons melden en zult u een vervangende exemplaar van ons ontvangen. Zoals aangegeven moet de schade dan inderdaad direct worden gemeld en kan dit niet meer bij inlevering. De regeling is geldig tot de dag van inlevering.

U kunt eventueel het boek aan ons toesturen voor een tweede beoordeling. U zult dan echter, ook wanneer het boek wederom wordt afgekeurd, het boek niet retour ontvangen en wel een schaderekening ontvangen.
Indien u het boek ter tweede beoordeling op wilt sturen dan kan dat naar onderstaand adres:
VanDijk
Postbus 23
8260AA Kampen.

Vriendelijke groet,
^Janet
Afdeling klantenservice
VanDijk

Alle klachten die gemeld zijn door Baartmans