Klacht: Verborgen gebreken

op 27 januari 2020 over Jurjens Automotive in de categorie Autodealers

Afgelopen zomer heb ik een auto gekocht bij een medewerker van Jurjens Automotive.
Vooraf gebeld naar het bedrijf en gevraagd of de auto schades had of gebreken omdat ik ver moest rijden om de auto te bezichtigen.
Telefonisch alle punten besproken en het leek om een gave auto te gaan. Op locatie bleken de kleine plekjes zoals over de telefoon besproken flinke butsendeuken te zijn met lakschade tot op het blanke staal en steenslag op alle deuren. Niet zo blij mee maar verder vond ik de auto erg leuk en ik kreeg wat korting. Verder verliep de aankoop goed. Ik ben met de auto op vakantie gegaan, daar kreeg ik vogelpoep op de auto die gelijk wazige plekken achterliet terwijl de poep er binnen een uur vanaf gewassen was. Daar heb ik over gebeld en toen werd opeens wel gezegd dat de auto overgespoten was op de motorkap en voorbumper. Slechte kwaliteit spuitwerk. Daardoor heb ik 180 euro betaald om het te laten polijsten.
Terug van vakantie (3000 km gereden) melding van oliepeil. Er was 2.5 liter olie weg. Dit is blijven aanhouden en ik heb in 5 maanden nu ongeveer 8 liter olie moeten bijvullen.
Ook hoorde ik een geluidje bij de koppeling als de auto warm was. Dat blijkt nu na onderzoek van mijn vaste garage een defect dubbel massa vliegwiel en drukgroep te zijn (kosten 1600 euro).
Ook heb ik bij aankoop meneer jurjens gewezen op schadeplekken aan de banden. Dit was volgens jurjens geen probleem en zeker geen afkeurpunt op de apk. Vorige week heeft de aok plaats gevonden en allebei de voorbanden werden afgekeurd terwijl het profiel nog meer dan 2 milimeter was. De wangschade was te heftig om verantwoord te rijden volgens de garage. (245 euro voor nieuwe voorbanden.
Dus tor nu toe heeft al 2000 euro aan reparaties nodig.
Sinds ik hierover een bericht stuurde kreeg ik al geen meewerking.
Nu zijn er ongeveer 10 berichten van mijn kant naar de handelaar gegaan en ik krijg geen antwoord terug. Alle berichten worden wel gelezen.
Ik voel me dus zwaar opgelicht door jurjens automotive. De man doet zich aardig voor maar als je een auto van 9000 euro koopt bij hem krijg je daarna geen enkele vorm van meewerking of garantie bij dure reparaties.

Ik wil dat mijn reparatie van de koppeling word betaald door jurjens automotive. Dat hoeft van mij niet bij een merkdealer te gebeuren maar dat kan gewoon bij een universeel garagebedrijf.
De aangeschafte banden zou ik dan laten zitten. Het olieverbruik is niet zomaar op te lossen volgens mijn garage. Dus hier weet ik zelf geen oplossing op.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jurjens Automotive nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Avanunen