Klacht: Zonder bericht afsluiten van mijn Jumbo Mobieltelefoonnummer en verdwijnen van mijn prepaid beltegoed

Thanalas op 24 februari 2025 over Jumbo Mobiel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb twee weken geleden een SMS van Jumbo Mobiel ontvangen met de mededeling dat ik mijn beltegoed moest opwaarderen. Toen ik echter de jumbomobiel.nl site, die in die SMS werd genoemd, probeerde te bereiken, bleek de hele site niet meer te bestaan. Opwaarderen via https://jumbomobielopwaarderen.nl/web/jumbo gaf ook een foutmelding waardoor ik niet kon betalen. Bellen met de Jumbo Mobiel-klantenservice leverde een verbaasde mevrouw van KPN aan de andere kant van de lijn op die ook niet begreep wat er aan de hand was. Ik moest volgens haar maar blijven proberen op te waarderen tot het lukte, of een fysieke opwaardeerkaart van Jumbo in de winkel gaan halen (die kaarten worden al enkele jaren niet meer verkocht!). Als Jumbo die kaarten niet had, dan moest ik het van haar maar bij de AH proberen… Ik heb daarop een bericht op het Tweakers.net-forum gezet, waar al snel meerdere andere Jumbo Mobielklanten reageerden. Enkele dagen later bleek ik ineens geen SMS meer te kunnen versturen of te kunnen bellen of gebeld worden met mijn Jumbo Mobielnummer.

Uiteindelijk heeft Tweakers contact met Jumbo opgenomen en van de woordvoerder te horen gekregen dat Jumbo Mobiel opgehouden is te bestaan, zonder de klanten daarover een bericht te sturen. Hierdoor ben ik mijn beltegoed van 37,62 euro en mijn telefoonnummer kwijt, want ik kan er geen SMS meer op ontvangen om mijn telenummer over te zetten naar een andere provider!

De Jumbo klantenservice gebeld, waar mij een cadeaukaart werd aangeboden, zonder te vermelden wat het bedrag op die kaart dan precies zou zijn. Van andere gedupeerden op Tweakers begrijp ik dat er slechts 20 euro op staat. Ik vind zowel dat bedrag als het gedrag van Jumbo, door een reeks van nummers zonder waarschuwing vooraf af te sluiten ronduit onacceptabel, en ik verwacht dat er meer door Jumbo wordt gedaan om deze blunder van Jumbo Mobiel op te lossen!

Gewenste Oplossing:

Ik vind dat Jumbo op zijn minst het hele bestaande beltegoed op de kaart op een cadeakaart moet zetten, en ik vind ook dat Jumbo het mogelijk moet maken om mijn telefoonnummer over te zetten naar een andere provider, zoals elke mobiele provider volgens de ACM wettelijk verplicht is!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo Mobiel

Reactie van de melder van de klacht Thanalas

1 maand geleden - Jumbo Mobiel vergeet klanten te waarschuwen dat ze ermee op gaan houden, waardoor die klanten hun telefoonnummer niet meer naar een andere provider over kunnen zetten en ze hun beltegoed kwijt raken. Dat is op zijn minst verwijtbaar handelen, en voor mijn gevoel ronduit schofterig gedrag, wat ook nog eens de regels van de ACM over telefoonnummers kunnen over zetten naar een andere provider overtreedt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo Mobiel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Thanalas