Klacht: Juiste koelkastthermostaat krijg ik niet binnen (door probleem bij fabrikant?)

op 13 mei 2016 over Whirlpool in de categorie Electronica - Wasmachines

Al via 2 webshops in Nederland getracht om de juiste koelkastthermostaat binnen te krijgen. Productnummer op verpakking klopt maar er is een alternatieve thermostaat meegestuurd. Wat ik heb begrepen, is dat er problemen zijn bij de fabrikant van de thermostaat (zojuist op internet gevonden).

Het betreft de volgende koelkastthermostaat:
3 contacten A13 0696R – koelkast 481228238175

Als je bestelt via onderdelenwinkel.nl en onderdelenthuisbezorgd.nl krijg je een compleet andere thermostaat dan op de afbeelding wordt weergegeven binnen en die zal ook echt niet passen.

Whirlpool heb ik hierover gemaild en helder uitgelegd zoals hierboven wat ik wil ontvangen… De juiste originele thermostaat! Whirlpool komt met een onderdelenwebsite om te bestellen, maar ik vermoed dat ik dan weer een alternatieve thermostaat ontvang. Europart.nl (waar Whirlpool mee \’samenwerkt\’ heeft aan mij doorgegeven dat de thermostaat niet meer te verkrijgen is. 150 dagen wachten ze al op de juiste thermostaat om aan de klant te leveren en de klachten lopen op). Whirlpool verzocht mij om beeldmateriaal te mailen met uitleg maar vervolgens krijg ik alleen een linkje om de thermostaat te bestellen via een onderdelenwinkel in België… Geen zin om voor een derde keer een verkeerde, alternatieve thermostaat te ontvangen!

Graag uw snelle oplossing, want mijn koel-/diepvriescombi werkt al een aantal dagen niet naar behoren.

Reactie van onderdelenwinkel.nl:
Geachte mevrouw/meneer,
Bedankt voor uw bericht.

Vanuit de Fabrikant hebben wij vernomen dat de thermostaten zijn aangepast.
De thermostaat zou geschikt moeten zijn voor uw model.
Helaas merken wij dat deze thermostaten ook niet passen.
Graag wil ik u vragen contact op te nemen met de Fabrikant voor een alternatief.

Natuurlijk mag u dit artikel retour sturen en zullen wij het aankoopbedrag terug gaan storten op uw rekening.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Manon
Klantenservice Onderdelenwinkel.nl
www.onderdelenwinkel.nl | Like ons op Facebook! | Volg ons op Twitter | Plus ons op Google+

Groet,
Berry Mostert

Ik ben tevreden als Whirlpool (de verantwoordelijke partij) mij de juiste thermostaat kan toezenden en het liefst tegen een gereduceerd tarief door dit geneuzel. Mijn apparaat komt uit 2007.
De partij moet ook het apparaat sturen wat overeenkomt met de specificatie op het apparaat zelf dus niet alleen wat op de sticker op de verpakking staat. Hoe bizar kan het zijn om me genoodzaakt te laten voelen om een nieuwe koel-/vriescombinatie aan te laten schaffen door een defecte thermostaat die niet te verkrijgen is. Daar pas ik voor. Verder werkt het apparaat namelijk perfect! Ik ervaar namelijk alleen problemen met de gevoeligheid van de thermostaat.

Al via 2 webshops in Nederland getracht om de juiste koelkastthermostaat binnen te krijgen. Productnummer op verpakking klopt maar er is een alternatieve thermostaat meegestuurd. Wat ik heb begrepen, is dat er problemen zijn bij de fabrikant van de thermostaat. Automatisch wordt er dan een ander product geleverd wat ook zou passen in je koelkast maar dat is niet het geval (toegegeven door de webshop na mijn klacht).
Update: de fabrikant is failliet en het alternatief is niet door een leek te monteren. Graag actie van Whirlpool (een passende oplossing wat mij amper tot geen geld kost want alternatieve thermostaat kan ik met weinig ervaring niet meer zelf monteren volgens de volgende tekst)

Het betreft de volgende koelkastthermostaat:
3 contacten A13 0696R - koelkast 481228238175

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Whirlpool

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Whirlpool nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door B Mostert