Klacht: productie fout in radio (Bosch 8M5T-18K931-GD) trekt de accu van Ford Focus leeg

op 12 januari 2016 over Jos Bogman BV in de categorie Autodealers

Productie fout in radio (Bosch 8M5T-18K931-GD) trekt de accu van Ford Focus leeg. Begin december bij mijn ford dealer geweest met dit probleem, al op internet gevonden dat er een productie fout is en dat er een dealer brief is rond geweest (heel veel klachten begrijp ik). Radio zou gratis vervangen kunnen worden, mits ze hem op kunnen sturen naar Bosch maar met het risico dat het niet onder hun service afspraken valt en dan gaat Bosch hem repareren en dan kost het mij sowieso zo’n 550 euro. Hier moet ik blind instappen, dit wil ik natuurlijk niet dan zoek ik zelf wel een andere 2e hands radio. Wel een rekening moeten betalen van 127,87 voor diverse metingen (waar de korting al van af was van 31,99, ex btw., en zelfs milieu heffing terwijl ik de radio mee terug heb genomen!). Was ook bij een andere garage voor een second opinion, hier kostte de meting 32,50 euro inclusief BTW zonder korting; volgens hun veroorzaakt door radio met productie fout, bekend probleem bij Ford. Het kan helaas alleen via een officiële Ford dealer worden opgelost. 13 jaar was ik klant bij Ford.

Het betreft hier een productie fout, elke fabrikant weet dat hij dit product dan moet vervangen, zonder allerlei zelf verzonnen service afspraken. Alleen tevreden dus over Ford als ze dit op een nette manier oplossen en de radio vervangen door een goede radio en de door mij netjes betaalde rekening terug betalen (minus 32,50 voor het gedane werk).

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Jos Bogman BV over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door RCAMP