Klacht: Je mag niet in de bus bestelling ophalen

op 19 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste heer mevrouw,

Ik ben net op de buslijn 15 gestapt halte Walmolen Papendrecht om 10.40 uur. De bus chauffeur die een dame is gaf aan dat ik mijn bestelling niet in de bus mag ophalen want de bussen rijden op tijd. Ik reis al meer dan 20 jaar met de OV en sinds de chipkaart. In al die jaren hebt nog nooit zo een onzin gehoord want de saldo is in een paar seconden opgehaald en ingelogd en de prijs want ik betaal blijf ik hetzelfde. Er zijn hier alleen oplaadpunten in de supermarkt of in de bus. En elke keer helemaal naar een supermarkt te moeten lopen is ook geen doen!

Kan u mij vertellen of dit echt waar is of dat de chauffeur haar dag niet had. Want ik haal mijn bestelling al jaren op. In de sommige bussen in Zeeland Terneuzen kon je van buitenaf de bus opladen en dan instappen. Misschien moet Arriva daaraan gaan denken als dit een probleem is voor sommige buschauffeurs.

De kenteken van de bus van uit Papendrecht naar Dordrecht station is BT-ND-30.

Hopelijk krijg ik een reactie terug.

Nina Jantji

Dat de buschauffeurs dezelfde regels handhaven en met oplaad en ophaalpunten komen bij bushaltes in Papendrecht want er reizen heel veel mensen dagelijks met de OV

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 september 2018 om 11:29 geantwoord

Beste Nina,

Je wil graag weten wat de officiële voorwaarden zijn over het ophalen van bestellingen in de bus.

Deze is als volgt: Voordat men de bus mag betreden moeten zij in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs, dit betekent dat er eerst ingecheckt moet worden voordat zij de bus in mogen. Daarna is men natuurlijk vrij om bestellingen op te halen want de bus kan gewoon vertrekken.

Dus in dit geval heeft de chauffeur gelijk. Er zullen genoeg chauffeurs zijn die het wel accepteren en jou eerst je bestellingen laten halen om daarna in te checken. Maar nu heb je er één getroffen die zich strikt aan de regels houdt.

Misschien is het een idee om automatisch opwaarderen te activeren voor jouw kaart? Dan zit je nooit zonder saldo en hoef je het ook niet meer op te halen.

Zoë
Medewerker Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door NinaMe