Klacht: Je bent zo goed als je laatste levering. ………..deze was echt slecht.

op 13 oktober 2016 over Replacedirect in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Op maandag ochtend lever ik mijn telefoon en de toegangscode in bij Replace direct. Ik kijk nog op de folder die op het bureau bij inname ligt. “Klaar terwijl u wacht”. Ik besluit ze de tijd te geven en kom na 6 uur terug. Nee hoor uw telefoon is nog niet gemaakt. Dat kan wellicht morgen over overmorgen pas gedaan zijn. We hebben het zo enorm druk dat we dit niet kunnen garanderen. Ik heb echter dezelfde ochtend een mail ontvangen voor het repareren van het scherm. Kosten 104 euro, met daarbij de vraag of ik akkoord ga met dit bedrag. Ik ga Akkoord. Na mijn bezoek van maandag blijft het stil. Ik krijg dinsdagmiddag een mail waarin de vraag gesteld wordt of ik mijn toegangscode wil toesturen zodat zijn in de telefoon kunnen om te testen. Ik bel ze op om de code nogmaals door te geven en vraag of het toestel afgehaald kan worden. Nee hoor er is nog totaal niet duidelijk wat het is. Waarom ga je dan testen? Vraag? Hoe kunnen zijn een prijs opgeven van 104 euro zonder te weten wat het is? Dinsdag na 17:00 bel ik nogmaals om te verifiëren wat de kosten gaan worden die voortvloeien uit het onderzoek en om aan te geven of het nog noodzakelijk is om de reparatie voort te zetten. (wellicht een andere kopen). Ik word verzocht om woensdag ochtend direct te bellen. De reparatie afdeling werkt maar tot 17:00 uur ? Inmiddels is mijn telefoon al drie dagen bij Replace direct. Ik weet nog steeds niet wat de kosten zijn. Ik besluit om de reparatie te annuleren. Het vertrouwen dat dit goed komt is helemaal weg. Ik neem contact op met Replace direct. Zij hebben inmiddels de telefoon openliggen. Het was inderdaad niet het glas maar had een andere oorzaak. De reparatie was eenmalig en nooit meer. Schoenmaker blijf bij je leest. Ik ben 35 euro armer en dagen verder met een hele hoop verwarring en frustratie. Mijn ervaring met de webshop zijn prima. Dit doet echter erg veel afbreuk aan jullie imago.

Voordat ik dit publiceer heb ik ze de kans gegeven de acties te verhelderen. Niets helpt.

Wellicht is het handig als je toegeeft dat de procedure niet helder liep.
En geef op zijn minst aan wat er met die telefoon aan de hand is.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Replacedirect over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Replacedirect in behandeling genomen

Bericht van Replacedirect

1 maand geleden - Goedemorgen! Bedankt voor uw reactie. Eerst en vooral excuses voor het feit dat u een negatieve ervaring heeft opgedaan bij de reparatie-service van ReplaceDirect. Daarnaast netjes van u om te vermelden dat u niets anders dan het tegenovergestelde gewend bent en was van de webshop-kant van ReplaceDirect. In deze willen en kunnen we absoluut aangeven dat de procedure minder lekker liep dan dat beiden wenselijk vinden. De klaar-terwijl-u-wacht service boden we op het moment van aanbieden niet. U ging hier vanuit, wij hebben niet over het tegendeel gesproken. We hebben u in eerste instantie een prijsopgave doen toekomen, welke de prijs en oplossing bevatten voor de duidelijke en zichtbare schade op te lossen. Op dat moment was het toestel nog niet verder getest op zijn functies. Na het plaatsen van een nieuw scherm, bleek dat de klachten identiek bleven, en zodoende werd geconcludeerd dat een scherm-vervanging het probleem met het scherm niet op zou lossen. Het probleem kon bijvoorbeeld voortkomen uit de printplaat, het moederbordje van het toestel. Deze in eerste instantie onvoorziene constatering heeft ervoor gezorgd dat het toestel een nog langere doorlooptijd tegemoet moest gaan zien, en dat heeft er uiteindelijk weer mede voor gezorgd dat u de reparatie heeft geannuleerd. Deze annulering heeft u gedaan op het moment dat het toestel nog voor verder onderzoek op de afdeling aanwezig was. We hebben het toestel niet verder kunnen controleren, en zodoende kunnen we géén sluitend antwoord geven op uw vraag wat er nu exact met het toestel aan de hand is. Aannemelijk is daarentegen dat het toestel moederbord-schade bevat. We hebben u in de tussentijd meermaals gemaild met deze uitleg en constateringen. Dat de reparatie anders verliep dan wenselijk, begrijpen we helemaal. We hopen daarentegen ook dat u enigszins begrip heeft voor de situatie en ons standpunt, dat we het toestel niet de volledige aandacht hebben kunnen schenken, daar de reparatie tot een halt werd geroepen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Eventuele verdere vragen, opmerkingen of bevindingen, vernemen we vanzelfsprekend graag. Met vriendelijke groet, Jaap ReplaceDirect

Alle klachten die gemeld zijn door Swink