Klacht: Jaarafrekening

op 12 mei 2020 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Hallo,

Afgelopen maand heb ik een jaarafrekening gekregen waarvan ik erg schrok.
We moeten €1.500 – terug betalen. Het is een enorm bedrag dus ga ik verder kijken om ye begrijpen waar het vandaan komt maar is niet duidelijk om eruit te halen.
Er is namelijk ook een grafiek bijgevoegd van de verbruik van afgelopen 8 jaar . De grafiek geeft aan dat ons verbruik tussen 2014 2019 18.57 GJ was. En de nieuw tabel van 20192020 83,41 GJ wat nogal een groot verschil is terwijl er in het huishouden en naar mijn meining in het verbruik niets is veranderd.
Natuurlijk heb ik bijdeze ook contact gezocht voor een uitleg waar dit bedrag namelijk vandaan komt. Helaas met de uitleg die ik krijg kan ik geen genoegen nemen. Want de uitleg hiervoor is dat ze de afgelopen 3 jaren altijd ondls verbruik geschat hebben tot dat er dit jasr iemand vattenfall langs kwam om se meterstanden op te nemen blijkt dat we de afgelopen 3 jaar te wenig hebben betaald.
Oke maar wat heel vreemd is ten eerste kan ik dat uit het grafiek niet halen dat dit bedrag wat ik terug moet betalen de kosten van afgelopen 3 jaar is.
Daarnaast ik ben al 8 jaar woonachtig op dit adres en klant bij Vattenvall de verbruik is tot 3 jaar terug ook altijd rond 18.57Gaj geweest zien we dus hoe zou dit kunnenn komen dat er afgelopen 3 jaar meer ver boven het gemiddeld verbruikt is terwijl er in ons situatie helemaal niets veranderd is.
Hier kreeg ik helaas door Vattenfall geen duidelijke antwoord waardoor ik begon te twijfelen.
De hoge kosten zijn in het grafiek gebaseerd op 20192020 maar volgens Vattenfall is dat de berekening van afgelopen 3 jaar wat ik zelf niet kan achterhalen.
Zou de meterstand of iets dergelijks kapot kunnen zijn waardoor er een hoge verbuik ontstond?waar komt dit bedrag vandaan? Xou de verschil tussen afgelopen jaren en laatste 3 jaar zo groot kunnen zijn? Ik accepteer natuurlijk dat er altijd een verschil kan zijn maar zo groot?
Graag wil ik hier een duidelijkheid en vooral in deze slechtetijden vind ik dit een behoorlijk bedrag om t terug te betalen en vooral omdat t zo onduidelijk is waarom rn waar die berekening vandaan komt.met de uitleg die ik krijg kan ik geen genoegen meenemen.
Alvast bedankt

Mvg,
Sagsu

ik ben tevreden als er hier nogmaals even naar gekeken kan worden want ik ben zeker van mening dat hier iets niet aan klopt het kan wellicht zo zijn dat ik die bedrag misschien helemaal niet hoef terug te betalen of juist een heel ander bedrag of mischien kan ik nog overruigd worden dat dit toch wel klopt hoewel ik daar absoluut niet in kan geloven.
Ik wil jullie alvast bedanken en graag hoor ik van jullie

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 12 mei 2020 om 16:09 geantwoord

Geachte U. Sagsu,
we lezen uw klacht op deze website. We zien dat we inderdaad reeds uitleg hebben gegeven. Helaas heb ik voor u geen andere uitleg dan reeds is gegeven.
Ik zie dat de standen vanaf 2017 geschat zijn. Het is inderdaad zo dat de standen een aantal jaren achter elkaar geschat zijn. Nu is iemand langs geweest en bleken de daadwerkelijke meterstanden een stuk hoger dan de geschatte te zijn. Je hebt dus in eerdere jaren te weinig betaald en meer verbruikt. Tijdens de fysieke opname van de meter kwam dat naar voren en is het verbruik rechtgetrokken van de jaren geschatte standen. 83,41 GJ is in rekening gebracht. Je termijnbedrag was hiervoor te laag ook.

Groet, Joeri

Alle klachten die gemeld zijn door Ummuhansagsu